به گزارش افکارنیوزبه نقل از پرس تی وی، در حالی که یک مقام منطقه کردنشین عراق گفت که ییلدیز برای تکمیل یک قرارداد نفت و گاز راهی اربیل بوده است، یک مقام وزارت انرژی ترکیه ادعا کرد که وی برای شرکت در یک کنفرانس انرژی عازم اربیل بوده است.

مقامات بغداد برای اظهار نظر در این باره در دسترس نبودند. با این وجود سازمان هواپیمایی عراق گفت که هواپیمای خصوصی وزیر انرژی ترکیه به خاطر این که مجوزهای قانونی را دریافت نکرده مجاز به فرود نبوده است. این هواپیما مجبور شد در استان «کیسری» ترکیه فرود آید.

ترکیه بدون توافق بغداد از منطقه کردنشین عراق نفت وارد می‌کند و این در حالی است که دولت عراق در بیانیه‌های مکرر تاکید کرده است که همه قراردادهای نفتی در کشور از جمله منطقه کردنشین باید از طیق دولت مرکزی منعقد شود.

روابط بغداد آنکارا در پی حمایت ترکیه در سال گذشته از طارق الهاشمی، معاون فراری رییس جمهور عراق و اعطای پناهندگی به وی صورت گرفت که در کشور خود با اتهامات تروریستی روبرو است و به اعدام محکم شده است.

دو کشور همچنين به خاطر ناآراميها در سوريه با يکديگر اختلاف دارند. در حالي که ترکيه يکي از حاميان اصلي شبه نظاميان ضد دمشق است، بغداد از پيوستن به درخواستها براي کنارهگيري بشار اسد، رييس جمهور سوريه سر باز زده است.