لایحه بودجه ۹۲ امروز به مجلس نمی‌رسد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، احمد توکلی با اشاره به اینکه امروز ۱۵ آذر موعد تحویل بودجه سال ۹۲ کل کشور است، اظهار داشت: بودجه امروز به مجلس نمی‌رسد.

وی ادامه داد: برخی برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۲ قصد معطلی دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سؤال که دلیل این معطلی و عدم ارائه لایحه بودجه در موعد قانونی چیست، تأکید کرد: همانند دیگر کارهای دولت، این کار هم به این صورت است؛ عده‌ای نمی‌خواهند کشور را درست اداره کنند.

توکلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه طبق گفته یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی ظاهرا باید یک چارچوب کلی برای لایحه به دولت ارائه می‌کردید؟ گفت: قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور به عنوان بهترین چارچوب است و این کار لوثمسئولیت می‌شود؛ تهیه و تنظیم بودجه توسط دولت انجام می‌شود و سپس به وسیله نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

نماینده تهران در خصوص نرخ ارز مرجع برای قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور، گفت: نرخ ارز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، چرا که نرخ ارز قابل اندازه‌گیری نیست.

وی افزود: ذخایر و نرخ ارز که به صورت انحصاری در دست دولت باشد، دارای یکسری قواعد علمی است، یعنی اگر ارز ۵۰۰ تومانی دارند، به همان میزان عرضه کند و دیگر هم نباید چانهزنی کند.