به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور امروز(چهارشنبه ۱۵ آذرماه) بارش باران با رعد و برق در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد. بر این اساس آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب در برخی نقاط استان‌های فوق پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در روز پنجشنبه مورخ ۱۶ آذرماه به استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و جنوب لرستان محدود می‌شود.

شایان ذکر است که در جاده‌های کوهستانی ارتفاعات زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی به سبب بارش برف، اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه به سبب کاهش پایداری هوا و نیز بارش مورد انتظار در شهرهای صنعتی واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه تهران و کرج، چگالی آلاینده‌های هوا کاهش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب بهبود کیفیت هوا و افزایش دید افقی در این مناطق شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز گذشته(سه‌شنبه) افزایش قابل ملاحظه دما و وزش باد شدید در سواحل شمالی کشور انتظار می‌رود و میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچنان بالا خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر روز گذشته(سه‌شنبه) سامانه بارش‌زا در حال نزدیک شدن به کشور است که به سبب حرکت کند آن به سوی مرزهای غربی کشور، در روز سه‌شنبه، در نیمه غربی کشور عمدتا ابرناکی افزایش یافته و شروع بارندگی بر روی کشور عمدتا از اواخر سه‌شنبه از نوار غربی کشور شروع شده و در روز چهارشنبه به نیمه غربی کشور گسترش می‌یابد و از اواخر امروز(چهارشنبه) بر شدت آن افزوده می‌شود.

در روز پنجشنبه در حالی که از میزان بارندگی در شمال غرب و نوار غربی کشور به تدریج کاسته می‌شود و بارش مناطق مرکزی، شمال، شمال شرق و جنوبی کشور را دربر می‌گیرد. این سامانه روز جمعه از مرزهای شرق کشور خارج خواهد شد و در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

شایان ذکر است که در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر جنوبی کشور در برخی ساعات رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و همچنین امروز(چهارشنبه) خلیج‌فارس مواج می‌باشد.

پیشبینی دمای هوای تهران در روز چهارشنبه (۱۵ آذر ماه)، ابری و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف و وزش باد با حداقل ۳ و حداکثر ۱۲ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۱۶ آذرماه)، نیمه ابری و بارش پراکنده و وزش باد، به تدریج کاهش ابر با حداقل ۲ و حداکثر ۱۱ درجه سانتیگراد میباشد.