به گزارش افکارنیوزبه نقل از مشرق، مهر به نقل از المنار نوشت: " سعدالحریری " روز سه شنبه در منزل خود در پایتخت عربستان میزبان هیئتی از ائتلاف مخالفان سوری بود.

بر اساس بیانیه صادره از دفتر حریری در بیروت، این دیدار روز سه شنبه در منزل سعدالحریری در ریاض انجام شد که طی آن هیئتی از مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملی سوریه که سرگرم دیدار از عربستان است، درباره بحران سوریه با سعدالحریری رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، ریاست این هیئت را احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف جدید مخالفان سوری بر عهده داشت.

دفتر حریری در بیانیه خود ادعا کرده است: " در این دیدار درباره اهدافی که ائتلاف برای تحقق آن به ویژه در این مرحله که انقلاب سوریه به دروازه های دمشق رسیده و در آستانه پیروزی قرار گرفته است، بحثو تبادل نظر شد. "

بر اساس این بیانیه، رهبر جریان المستقبل لبنان هم همبستگی کامل خود را با مخالفان سوری اعلام کرده است.

المنار گزارش داد این دیدار در حالی برگزار شد که دست داشتن عقاب صقر از فراکسیون سعدالحریری در مجهز کردن جنگجویان سوری به سلاح، چالش بزرگی را برای این جریان به وجود آورده است.

روزنامه الاخبار و شبکه او تی وی پنجشنبه گذشته نوار صوتی تماسهای جنگجویان سوری و عقاب صقر و و همچنین تماسهای صقر با یک فرد ناشناس را که خواستار سلاح و مهمات برای حلب و حومه حلب و منطقه ادلب شده، پخش کردند که سر و صدای زیادی در محافل لبنانی به پا کرده است.

صقر دوشنبه در اظهاراتی اعتراف کرده است که نوار ضبط شده متعلق به وی است، اما آنچه در این نوار بیان کرده است، نگرانی حریری را از حوادث سوریه و تمایل وی برای یکسره شدن اوضاع به هر طریقی منتقل کرده است.