پانته آبهرام برای زلزله زدگان به صحنه می رود

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، بازیگرانی همچون شقایق فراهانی، پانته‌آ بهرام، فرزانه نشاط‌خواه، بیوک میرزایی، نقی سیف جمالی، سیاوش چراغی‌پور، امیرمهدی کیا و … در کنار بهزاد فراهانی این نمایشنامه را نمایشنامه‌خوانی می‌کنند.

نمایشنامه نامبرده درباره یک واقعه مستند است که زمانی در ایران رخ داده و داستان آن درباره پیرمردی است که خری دارد اما شرایط روزگار او را به جایی رسانده که نه می‌تواند خرج زندگی خودش را دربیاورد و نه خرش را. پس به ناچار این خر را که یادگار عشق کهن اوست در بیابان رها می‌کند تا طعمه گرگ شود اما …

در این نمایشنامه‌خوانی فخری سلیمی به عنوان دستیار کارگردان و فرشاد آذرنیا در بخش فنی، گروه اجرایی را همراهی می‌کند.

بهزاد فراهانی که رییس انجمن بازیگران خانه تئاتر است درباره برپایی جلسات نمایشنامه‌خوانی این انجمن به نفع هم‌وطنان زلزله‌زده اذربایجان شرقی توضیح داد: سفری داشتم و حس کردم سرمای هوا به گونه‌ای است که باید به فکر هموطنان آذربایجان باشیم.

او که طرح برگزاری این جلسات را مطرح کرده است، اضافه کرد: موضوع آذربایجان یک امر ملی میهنی است. تنها وظیفه دولت نیست که به مردم این منطقه کمک کند بلکه ما هم وظیفه داریم در کنار دولت باشیم. در این شرایط ما باید به فکر هم میهنانمان باشیم نه اینکه مدام شکوه و انتقاد کنیم که این گلایه‌ها از صمیمیت ملی می‌کاهد.

فراهانی با اشاره به شرایط دشوار هموطنان زلزله‌زده آذربایجان شرقی ادامه داد: وظیفه ماست که به مردم‌مان یادآوری کنیم، فاجعه زلزله آذربایجان تمام نشده و پس‌لرزه‌هایش هم میهنانمان را آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در برگزاری این جلسات وحدت ملی را در نظر گرفتیم و از تمام طیف‌های هنری دعوت کردیم تا در کنارمان باشند. امیدواریم کمک خوبی گردآوری شود تا بتوانیم برای هم‌وطنانمان مدرسه یا سالنی بسازیم. البته اگر این کمک‌ها کمتر باشد برای آن‌ها البسه و پوشش گرم در کنار امکانات گرمایشی فراهم خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، این جلسه نمایشنامهخوانی ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه در فرهنگسرای اندیشه برپا میشود.