به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مراسم قرعه‌کشی هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور ۵۳ تیم از سراسر جهان شب گذشته در محل برگزاری مسابقات واقع در سالن " سان انتینیو " شهر " تونجا " رقابتها برگزار شد.

این رقابتها از پنجشنبه ۱۶ آذرماه به صورت رسمی آغاز و در روز نخست مسابقات دو نماینده کشورمان برای کسب مدال به روی شیابچانگ می‌روند. بر اساس برنامه اعلام شده محمدمهدی جمشیدی در رده سنی(زیر ۱۷ سال) با تکواندوکاران ۲۰ کشور و مهدی جمالی در پومسه آزاد با پومسه روهای ۱۴ کشور به رقابت می‌پردازند.

روز جمعه ۱۷ آذر و در دومین روز مسابقات، ۵ نماینده کشورمان در قسمت انفرادی و در دو بخش بانوان و آقایان به مصاف حریفان خود می‌روند. در رده سنی(زیر ٢٩ سال) و در بخش بانوان، نسترن ملکی به مصاف رقبایی از ۳۰ کشور جهان رفته و در بخش آقایان حسین بهشتی برای کسب عنوان قهرمانی با رزمی کاران ۳۵ کشور بر روی شیاپچانگ می‌رود.

در ادامه رقابتهای روز دوم و در رده سنی(زیر۴۹ سال) بدری اسدی با تکواندوکاران ۱۷ کشور، احمد اخلاقی با ورزشکاران ۲۳ و در رده سنی(زیر ۵۹ سال) حسن زاهدی با پومسه روهای ۱۷ کشور پیکار می‌کنند.

در روزسوم مسابقات، شنبه ۱۸ آذر هشت پومسه رو از تیم ملی کشورمان در دو بخش تیمی و انفرادی رقابتهای خود را آغاز می‌کنند. در رده سنی(زیر ٣٩ سال) ساناز خرمی‌پور با ۲۱ کشور و علی سلمانی با ۳۱ کشور به رقابت خواهند پرداخت. در تیمی و در رده سنی(زیر ۲۹ سال) بهاره قادریان، نسترن ملکی وکلثوم مدد خانی با ١١ تیم از کشورهای دیگر رقابت خواهند کرد. در این بخش و در رده مردان تیم ملی کشورمان(حسین بهشتی، مهدی جمالی و محمد نادری) درمیان ۱۴ کشور به میدان خواهد رفت.

یکشنبه ۱۹ آذرماه در روز پایانی این دوره از رقابتها(حسن زاهدی، احمد اخلاقی و علی سلمانی) در بخش تیمی و در رده سنی(بالای ۳۹ سال) به مصاف پومسه روهایی از ۱۴ کشور برتر جهان می‌روند.

تیم ملی پومسه کشورمان با حضور در شش دوره گذشته مسابقات جهانی، ۱۰ مدال طلا، ۳۰ نقره و ۲۶ برنز در دو بخش بانوان و آقایان و سه مقام نایب قهرمانی، یک سومی و یک مقام چهارمی را از آن خود کرده است. در دوره گذشته این مسابقات که سال ۲۰۱۱ در روسیه برگزار شد، تیم ملی ایران مقام هشتم را به خود اختصاص داد.