به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، این بازیکن که در بازی برابر ایران در تهران به میدان رفت، در بازی رده بندی برابر ژاپن در المپیک ۲۰۱۲ لندن پس از بازی و کسب مدال برنز اقدام به نشان دادن پرچمی کرد که روی آن به زبان کره ای نوشته شده بود «دوکدو مال کشور ماست»؛ دوکدو نام کره‌ای مجمع الجزایری است در نزدیکی ژاپن، که مدت‌ها مورد مناقشه دو کشور است.


یک روز پس از این بازی مدال برنز پارک از سوی کمیته‌ بین‌المللی المپیک(IOC) از وی پس گرفته شد و کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد کمیته‌ انضباطی فیفا باید درباره پارک تصمیم بگیرد و این کمیته‌ هم مانند فدراسیون بین‌المللی فوتبال شعار سیاسی در زمین مسابقه را محکوم می‌کند.


فیفا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: در این رفتارها هر چند اگر عمدی نباشد یا با دخالت دیگران صورت گرفته باشد با اصول رفتار جوانمردانه و بازی جوانمرد فیفا تضاد دارد و بخشودنی نیست. کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال فیفا همچنین به فدراسیون فوتبال کره جنوبی هشدار داد و یادآوری کرد که فدراسیون‌های فوتبال موظف هستند قبل از آغاز هر تورنمنتی بازیکنان را موظف به رعایت قوانین مرتبط به بازی جوانمردانه کنند.


به این ترتیب پارک بازی با قطر و لبنان را در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ از دست داد. او به پرداخت ۳.۷۸۰ هزار دلار هم محکوم شد.