به گزارش افکارنیوزبه نقل از فرارو، ده فیلم برتر سال ۲۰۱۲ به انتخاب تایم را در زیر مشاهده می‌کنید:

۱. عشق(Amour)

جورج(با بازی ژان‌لویی ترینتگنانت) و آنه(امانوئله ریوا) دو معلم موسیقی هشتاد و چند ساله‌اند که بیش از نیم قرن در کنار هم زندگی کرده‌اند. وقتی که آنه دچار بار سکته می‌شود و توانایی حرکت و سخن‌گفتن را از دست می‌دهد، جورج همچون نوجوانی که از عشق اولش مراقبت می‌کند، او را تر و خشک می‌کند. نویسنده و کارگردان اتریشی، میشاییل هانکه، این فیلم خوش‌ساخت را کارگردانی کرده است. دو بازیگر بزرگ فرانسوی نیز در این شاهکار به قله‌های هنری خود دست یافته‌اند و به خوبی داستان یک از خودگذشتگی تمام و کمال را تصویر کرده‌اند. جسم شاید با گذر زمان بپوسد و نابود شود اما عشق هرگز تن به مرگ نمی‌دهد.

۲. هیولاهای وحش جنوب(Beasts of the Southern Wild)

هر چند دهه یکبار آب و هوایی ناملایم و وحشی مردمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در دلتای خیس لوییزیانا اما منطقه‌ای هست که به " حمام " معروف است و هاش‌پاپی(با بازی کیوونژان والیس) و پدر بیمارش(دوایت هنری) در آنجا، هر روز هفته در طوفان زندگی می‌کنند. فیلم به کارگردانی بن زیتلین، موفقیتی در عرصه‌ی تخیل سینمایی محسوب می‌شود.

۳. زندگی پی(Life of Pi)

نوجوان هندی که خانواده‌اش در حادثه‌ی کشتی از دست داده، باید تک و تنها و فقط با همراهی یک ببر بنگال قایقی را در اقیانوس آرام هدایت کند. این فیلم ساخته‌ی آنگ لی است که بر اساس رمانی از یان مارتل ساخته شده است. فیلم از لحاظ بصری خیره‌کننده و از لحاظ احساسی شاهکار است. این فیلم با بازی عرفان خان، سراغ داستان هزاران‌ساله‌ی دریانوردان، از نوح تا اودیسه رفته است. نقطه‌ی قوت اصلی فیلم، استفاده‌ی به جا و عالی آنگ لی از تکنولوژی سه بعدی است.

۴. شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد(The Dark Knight Rises)

بروس وین(کریستین بیل) و یک پلیس ایدئالیست جوان(جوزف گردون لویت) باید گاتهام را از دست شروری به نام بین(تام هاردی) که گهگاه کمک‌های یک بشردوست زیبا(ماریون کوتیلارد) و زن گربه‌ای(آنه هاث‌وی) شامل حالش می‌شود، نجات دهند. هر پنج نفر یتیم‌هایی هستند که نقاب به چهره زده‌اند و با نقش بازی کردن سعی می‌کنند ذاتشان پنهان بماند. نولان بتمن را در قسمت پایانی سه‌گانه‌اش به اوج رسانده است. حمله‌ی فردی به صف تماشاچیان این فیلم در کلرادو حواشی پیش‌بینی نشده‌ای را برای آن رقم زد. با این همه بر هر شیفته‌ی سینمایی واجب است که این فیلم را ببیند.

۵. صفر، تاریکی، سی(Zero Dark Thirty)

در جنگ علیه تروریسم، خط مقدم همه جاست، از افغانستان گرفته تا فیجی و منهتن. کاترین بیگلو، نویسنده‌ و کارگردان برنده‌ی اسکار این فیلم را کراگردانی کرده است. فیلم هشت سال جستجو و تعقیب گریز بن لادن را به تصور می‌کشد که با نمایش عملیات حمله‌ی یگان ویژه و کشتن او به اوج می‌رسد. فیلم اکشنی فوق‌العاده است که تفکر را هم به چالش می‌کشد.

سایر فیلمهایی که در این لیست حضور دارند عبارتند از: اسب سیاه (Dark Horse)، اژدها (Dragon)، فرانکنوینی (Frankenweenie)، جنگ ناپیدا (The Invisible War) و آنا کارنینا (Anna Karenina).