از زمان اجراي عمليات هدفمندي يارانهها در نخستين گام اعلام شماره حساب سرپرست خانوارها از استانهاي مختلف شروع شد و سه استان باقي مانده تهران، قم و قزوين از امروز دوشنبه ۲۵ مرداد ۸۹ به مدت ۱۰ روز آغاز ميشود.
به گزارش فارس، براساس اعلام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی کلیه هموطنانی که فرم اطلاعات اقتصاد خانوار را در سال ۸۷ و یا ابتدای سال ۸۹ پرکرده و متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند از امروز با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www. refahi. ir مراجعه کرده و یک شماره حساب موجود خود را در هر بانک خصوصی و یا دولتی اعلام کنند.
همچنین هموطنانی که هیچ گونه شماره حساب ندارند با پرداخت حداقل هزار تومان در هر یک از شعب بانک‌های کشور نسبت به افتتاح حساب و اعلام شماره حساب برای دریافت یارانه‌ها می‌توانند اقدام کنند.
کارگروه طرح تحول اقتصادی بارها از هموطنان نوع دوست و خیرخواه که از تمکن مالی مناسبی برخوردارند درخواست کرده‌اند گرچه در مرحله اول تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار شرکت کرده‌اند اما برای اینکه یارانه بیشتری به نیازمند واقعی برسد به صورت داوطلبانه انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کنند تا با این کار خیر باعثدریافتی بیشتر نیازمند از یارانه‌های نقدی شوند.
به گزارش فارس همانگونه که رئیس جمهور پیش از این اعلام کرده حساب سرپرستان خانوارهای متقاضی دریافت یارانه از مهرماه شارژ می‌شود اما امکان برداشت یارانه از این حساب از زمانی خواهد بود که مرحله عملی آغاز هدفمندی یارانه‌ها از سوی کارگروه طرح تحول اعلام شود.
براساس این گزارش افرادی که در مرحله ثبت‌نام و تکمیل فرم اطلاعات اقتصاد خانوار در خانواده پدر و مادری بوده و اکنون ازدواج کرده‌اند طبق اعلام مرکز آمار ایران در یک سایت پشتیبان و به صورت خودکار و توسط حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان مرکز آمار ایران با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک کشور ۴ واقعه ازدواج، طلاق، تولد و فوت در مورد خانوارهای ثبت‌نام شده اعمال می‌شود و نیازی به مراجعه مردم به سایت مرکز آمار نیست.
براین اساس کسانیکه در این مدت ازدواج کرده و خانواده جدیدی تشکیل داده‌اند، براساس گفته رئیس مرکز آمار ایران شماره حساب سرپرست جدید خانوار یعنی داماد و در مورد کسانیکه طلاق گرفته‌اند برای مرد یک خانوار و برای زن جدا شده یک خانوار جدید در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار اعمال می‌شود.
برخی شهروندان با مراجعه به سایت اعلام شده رفاهی از اینترنت معمولی وارد شده که امکان اعلام شماره حساب وجود نداشت و در تماس با مرکز پاسخگویی به آنها گفته شد، از طریق نرم افزار فایر فاکس اقدام کنند و زمان اعلام شده سایت باید کاملا دقیق باشد تا اطلاعات شماره ملی و شماره حساب سرپرست خانوار را قبول کند.