غذاهایی که باعثتشدید میگرن می‌شوند
افکارنیوز

: دکتر محمودرضا اشرفی – استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رابطه افزود: سرکه، پرتقال، ماست، شیر، تخم‌مرغ و ماهی نیز باعثتشدید این سردردها می‌شوند.

وی با بیان اینکه این سردردها به هیچ وجه خطرناک نیست، افزود: درمان میگرن بسته به اینکه شدت حملات چگونه باشد، متفاوت است. مثلا اگر بیمار سالی یک بار دچار حمله شود، با مسکن و استراحت بهبود پیدا کرده و نیازی به درمان‌های دارویی مدت‌دار نیست اما اگر حملات شدید بوده و هر ۱۰ روز یکبار به وجود بیایند به درمان‌های دارو نیاز است.

به گفته اشرفی، ‌ دارو درمانی برای پیشگیری از سردرد است به این معنی که این دارو زمانی به فرد داده می‌شود که سردرد ندارد و با این کار باعثمی‌شود حملات هفته‌ای هر چند ماه یک بار اتفاق بیفتد. استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: داروهای میگرن دسته‌های مختلفی داشته و بر اساس نوع بیماری و سن بیمار تجویز می‌شوند.

این فوق تخصص اعصاب کودکان با بیان اینکه ابتدا باید عوامل تشدید کننده سردرد شناسایی شوند، افزود: توصیه می‌شود که خانواده‌ها این عوامل را از آنها دور کنند. مثلا اگر کودکی به دلیل صبحانه نخوردن دچار سردرد می‌شود، حتما باید صبحانه بخورد و اگر کودکی به دلیل مشکلات خواب سردرد می‌گیرد، باید خوابش را تنظیم کند. وی در پایان اظهار کرد: برخی مشاهدات نشان می‌دهد که تلویزیون و کار زیاد نیز باعثتشدید سردردهای میگرنی می‌شود.