احمد ناطق نوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی، دستگاههای دولتی مکلف شدهاند که برای تامین نیازهای خود، برنجهای داخلی را خریداری کنند که بر این اساس، ۱۲ میلیارد تومان یارانه تخصیص می یابد که وزارت بازرگانی با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، این تامین مالی را انجام خواهد داد.

به گزارش مهر، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه اخیر نمایندگان سه استان شمالی کشور با وزیر بازرگانی، برنجهای پرمحصول، قیمتگذاری و به کانال‌های خرید نیز اضافه شد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا تدابیر به شیوه ای انجام شود تا کشاورزان در صف تحویل برنج خود، بیش از ۱۲ ساعت معطل نباشند، ضمن اینکه مقرر شد تا اتحادیه تولیدکنندگان برنج به منظور سیاستگذاری در رابطه با این محصول تشکیل شود. بر این اساس، وزیر بازرگانی پذیرفت تا پرداخت هزینه اتحادیه تولیدکنندگان را برای یکسال تضمین کند.

وی همچنین در خصوص عدم ابلاغ جلوگیری از واردات ۸ نوع برنج آلوده، گفت: جلوگیری از واردات ۸ نوع برنج آلوده به کشور در کمیسیون بهداشت مصوب و به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع داده شد. بنابراین اگر فرد یا دستگاهی تخلف کند، با آن برخورد خواهد شد. در هر حال، واردات ۸ قلم برنج هندی آلوده، به کشور ممنوع است.