به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، بعد از افزایش ۳۷۷ واحدی شاخص بورس در روز گذشته و عبور آن از نیمه ۳۳ هزار واحد، دماسنج بازار سرمایه که در پایان معاملات دیروز نشانه های افت را در خود نمایان کرده بود، امروز به فاز استراحت رفت تا خود را برای حرکتی دوباره آماده کند.

این در حالی است که در ابتدای معاملات امروز روند بازار صعودی بود و بازار با هیجان آغاز شد اما از ۲۰ دقیقه بعد از معاملات روند نزولی پیش روی بازار قرار گفت که در نهایت شاخص بورس با افت ۴۷ واحدی و رسیدن به عدد ۳۳ هزار و ۶۱۲ واحد رو به رو شد.

در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، گسترش نفت وگاز پارسیان، پتروشیمی خارک، ملی مس و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند و موجب افت ۴۷ واحدی ان شدند.

در بازار امروز پالایشگاه نفت تبریز و مپنا به همراه شرکتهای قندی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار بودند و نماد ذوب آهن از صف فروش برخوردار شد.

به این ترتیب در بازار کم رمق امروز که خود را برای تعادل بخشی به قیمت ها آماده می کند،بیش از ۶۴۹ میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه در همان سطح ۱۵۳ هزار میلیارد تومان باقی ماند.