به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای اعتماد و درباره این سؤال که در انتخابات سال ۷۶ آیا از قبل می دانستید آقای هاشمی می خواهد چه کار بکند، گفت: بله، آقای هاشمی در سال ۱۳۷۶ نقش برجسته ای برای انتقال قدرت در ایران انجام داد. پس از آنکه آقای خاتمی در آستانه کاندیداتوری خود با آقای هاشمی ملاقات داشت، من نظر آقای هاشمی درباره پشتیبانی از آقای خاتمی را جویا شدم تا موضوع را به شورای مرکزی کارگزاران منتقل کنم. آقای هاشمی به من گفتند: آقای خاتمی برنامه خیلی خوبی دارد. آقای خاتمی گفته است برنامه توسعه اقتصادی که شما شروع کرده اید باید ادامه پیدا کند و به آن توسعه سیاسی و فرهنگی هم اضافه شود. آقای هاشمی گفتند: «این برنامه خیلی خوبی است و شما بروید کمک کنید.» آن وقت، درست شش ماه پیش از انتخابات جهت کارگزاران تعیین شد. در آن زمان مسئولان اصولگرا روی رقابت سه جانبه فکر کرده بودند؛ از کارگزاران یک نفر، از روحانیون یک نفر و از جناح راست هم یک نفر و چون ما با هم رقابت می کردیم، جناح راست برنده انتخابات می شد. با هوشیاری سیاسی کارگزاران آن برنامه سیاسی طراحی شده برهم خورد و انتخابات دو قطبی شد. ائتلاف کارگزاران و جناح چپ آن زمان کار جناح راست را سخت کرد.
یادآور می شود در آن زمان هاشمی و ناطق نوری هر دو عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت محسوب می شدند و انگاره عمومی این بود که ناطق نوری از سوی هاشمی حمایت می شود و ادامه سیاست های دولت اوست و در مقابل، خاتمی رویکردی انتقادی دارد.
مرعشی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره عدم حمایت هاشمی از کرباسچی به هنگام محاکمه و بازداشت وی گفت: بالاخره این گلایه در تاریخ از آقای هاشمی مانده است ولی سهم بیشتر این گلایه از آقای خاتمی است چون آقای خاتمی رئیس جمهور وقت بود. حتی دوستان در مشورت ها به آقای خاتمی گفته بودند که آقای کرباسچی پروژه آقای هاشمی است و شما خودتان را خرج او نکنید. همکاری کارگزاران با دولت آقای خاتمی ادامه داشت اما پس از برخورد با آقای کرباسچی کمرنگ تر شد. باید توجه داشته باشیم در گروه های هوادار آقای خاتمی، منتقدان جدی سیاست های آقای هاشمی حضور پررنگی داشتند. یکی از اشتباه های استراتژیک آنها، زدن آقای هاشمی بود.
سخنگوی کارگزاران درباره دودستگی این حزب در انتخابات سال ۸۸ و حمایت کرباسچی - برخلاف دیگر اعضا - از کروبی می گوید: حزب منسجم بود اما آقای کرباسچی شخصاً تخلف حزبی کرد، منتها به خاطر رعایت فضای انتخابات، شورای مرکزی تصمیمی برای برخورد با ایشان نگرفت. آقای کرباسچی خودشان هم قصد استعفا داشتند و بین اعضای شورای مرکزی هم بحثپذیرش استعفا جدی بود ولی ملاحظه فضای انتخابات مانع این اقدام شد، آقای کرباسچی نشان داد که پایبند به انضباط حزبی نیست. این تصمیم در آن مقطع ضربه بدی به حزب زد.
وی در این مصاحبه مجدداً تأکید کرد که همچنان کارگزاران را «حزب لیبرال دموکرات مسلمان» می داند اما دو سال و نیم است که فعالیتش در این حزب معلق است.
گفتنی است که برخلاف ادعای آقای مرعشی در جریان محاکمه آقای کرباسچی نزدیک به ۲۰ تن از وزرا، معاونین وزرا و مسئولان دولت های کارگزاران و اصلاحات به حمایت از وی در جلسه دادگاه حضور می یافتند و روزنامه های زنجیره ای که تحت مدیریت کارگزاران و اصلاح طلبان بود تبلیغات پرحجم و گسترده ای را به دفاع از آقای کرباسچی و تخطئه دادگاه به راه انداخته بودند. تا آنجا که از وی با عنوان «امیرکبیر ایران»! یاد می کردند و از سوی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز حمایت کرباسچی از کروبی زیر سؤال بود و گفته می شد که وی به موسوی رأی داده است!