بیشترین کالاهای واردشده به کشور چه هستند؟

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، در این مدت یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار شمش از آهن و فولاد غیرممزوج، یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون دلار دانه گندم سخت، یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار ذرت دامی، یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار کنجاله و سایر آخال‌های جامد سویا، ۹۵۹ میلیون دلار سایر توربین‌های گازی، ۷۵۸ میلیون دلار برنج نیمه یا کامل سفید شده، ۵۷۵ میلیون دلار شکر تصفیه نشده، ۵۴۱ میلیون دلار محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نورد شده، ۴۹۶ میلیون دلار روغن خام و ۴۵۹ میلیون دلار سایر مکمل‌های دارویی وارد کشور شد.

اما در ۸ ماهه امسال بیشترین افزایش در بین ۱۰ قلم عمده، به واردات دانه گندم سخت، سایر توربین‌های گازی، کنجاله سویا و ذرت دامی اختصاص داشت.

بیشترین کاهش ارزش واردات نیز در این مدت مربوط به واردات محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نورد شده بود.

در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای وارداتی در ۸ ماهه سال جاری به جز واردات سایر مکمل‌های دارویی و محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نورد شده سایر کالاها با افزایش روبرو بود.

به گزارش ایسنا در ۸ ماهه سال جاری ۲۷ میلیون و ۱۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون دلار وارد کشور شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش و از حیث ارزش ۶ درصد کاهش نشان میدهد.