به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، نشست وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) فردا(۲۲ اذر) درحالی در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین اتریش برگزار می شود که بنابر اعلام وزارت نفت، رستم قاسمی، وزیر نفت ایران امروز عازم وین شده است.

یکصد و شصت و دومین نشست وزیران نفت اوپک با حضور نمایندگان تمام کشورهای عضو بعداز ظهر چهارشنبه(۲۲ آذر) آغاز به کار می کند و در بعد از ظهر فردا نشست پشت درهای بسته و با حضور وزیران اوپک برای تصمیم گیری در باره سیاست های تولید این سازمان برگزار می شود.

اعضای اوپک در نشست ۱۶۲ این سازمان درباره دو محور اصلی تعیین سیاست تولید و انتخاب دبیرکل جدید به بحثو گفت و گو می پردازند.

ایران، غلامحسین نوذری، وزیر نفت پیشین را به عنوان نامزد سمت دبیرکلی اوپک به دبیرخانه این سازمان معرفی کرده است. عربستان سعودی ماجد منیف، نماینده هیئت عامل این کشور در اوپک و عراق ثمیر غضبان، مشاور ارشد نخست وزیر در امور انرژی را به عنوان نامزدهای خود برای سمت دبیر کلی اوپک معرفی کرده اند.

هر یک از این نامزدها برای انتخاب به عنوان دبیرکل جدید اوپک به اجماع کامل اعضا نیاز دارند و همین موضوع تا حدودی تصمیم گیری در این باره را دشوار کرده است.