به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی ملجس اظهار داشت: همانگونه که نظام اسلامی و ملت شریفمان در طی ۳۳ سال در حال رویش، پیشرف و بالندگی در ابعاد مختلف بوده است، باید شورای نگهبان و قوای سه‌گانه نیز همگام با این تکامل و پیشرفت به تکمیل و تنظیم راهکارها در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات اهتمام بیشتری ورزند تا جلوی هرگونه سوءاستفاده و بداخلاقی‌ها در قبل، حین و بعد از آن توسط دشمنان خارجی و معاندان داخلی گرفته شود.

وی افزود: مترقی‌ترین بخش قانون اساسی، اصل ۱۱۰ است و مشروعیت الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این اصل که مربوط به نظریه ولایت فقیه است، بر‌می‌خیزد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: نظریه ولایت فقیه از پشتوانه مستحکمی برخوردار است و همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند تصور ولایت فقیه سبب تثبیت آن است و واضح است که در غیبت معصوم تنها نمونه قابل تمسک برای ولایت بر مسلمین فقیه جامع‌الشرایط است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فصل‌الخطاب در مسائل اختلافی میان قوا، فرمایشات مقام معظم رهبری است.

باقری ادامه داد: ‌برخی گروه‌ها و افراد در سخنرانی‌ها و نشریات به ویژه در سال‌های اخیر مطالبی را در خصوص استنباط‌های خود از فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که گاها با عدم توجه به همه جوانب، آن را به عنوان تحلیل و تفسیر بیانات مد نظر مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند و با سوء‌استفاده از حلم پیامبرگونه ایشان از قداست و محبوبیت نام ولایت برای به کرسی نشاندن سلایق، علایق خود می‌کاهند که این جریان و ادامه آن به ضرر امروز و فردای نظام ما است.

وی همچنین اظهار داشت: ما مطیع محض ولی ‌امر خود هستیم و تا حد توانمان رفتار و اعمال خود را طبق فرمایشات ایشان تنظیم می‌کنیم و به داشتن چنین مجلسی که اطاعت خود را از مقام ولایت در مقام عمل به نمایش گذاشته و از تفسیر به رأی سوءاستفاده‌کنندگان منفعل نشده و نمی‌هراسد، می‌بالیم.

باقری با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از کارهای برزگ اقتصادی دولت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که مورد تحسین و تمجید اکثر نخبگان جامعه قرار گرفت و این مسئله نمایانگر قدرت و شجاعت دولت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متأسفانه این حرکت حیاتی در مسیر اجرا دچار انحرافات و اشتباهاتی شد که هر چند دلسوزان نظام و اقتصاددانان کشور نیز بارها این مشکلات را متذکر شده بودند، اما این تذکرها ثمری نداد و دولت راه و تصمیم خود را ادامه داد.

باقری خطاب به رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور! آیا می‌دانید که عدم اجرای صحیح این قانون چه قدر نقدینگی در جامعه را افزایش داده و موجب تورم بیش از حد انتظار شده است، آیا می‌دانید عدم اجرای این قانون موجب رکود تولید و ورشکستگی واحده‌های تولیدی شده است، آیا می‌دانید به خاطر پرداخت بیش از حد یارانه‌های نقدی کارهای عمرانی کشور دچار رکورد شده است.

وی ادامه داد: آقای رئیس ‌جمهور! آیا می‌دانید اکثر مدارس آموزش و پرورش و مراکز علمی نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند، آیا می‌دانید نیروگاه‌ها و صنایع مادر کشور در یکی دو سال آینده با مشکل تأمین قطعات اساسی مواجه خواهند شد، آیا می‌دانید وضعیت اکثر کارکنان دولت از جمله معلمان و کارگران به علت تورم و گرانی‌های بی‌دلیل چگونه است.

نماینده بناب در مجلس اضافه کرد: آیا می‌دانید به بهانه پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به یک جیب مردم عملاً چند برابر آن از جیب دیگر مردم برداشت می‌شود، آیا واقعاً معتقدید که با این نحو اجرای قانون، شکاف طبقاتی را کم کرده‌اید، آیا می‌دانید نمایندگان مردم در حوزه انتخابیه در برابر اقشار ضعیف جامعه در زمینه هزینه‌های آب و برق و گاز چگونه پاسخگو هستند، آیا می‌دانید وضعیت شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها چگونه است و عملاً آنها نمی‌توانند خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کند.

باقری بنابی گفت: آقای رئیس جمهور! آیا می‌توانید با شهامت و شجاعت از اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید و قانون هدفمندی یارانه‌ها را از مسیر اصلی منحرف کرده‌اید از مردم عذرخواهی کنید، آیا جرأت این اقدام صادقانه را دارید.

عضو کمیسیون در پایان خواستار رسیدگی و حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شد و از رئیس جمهور خواست تا هر چه سریعتر نسبت به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانهها به صورت کارشناسی شده اقدام کند.