به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی افکار به نقل از فردا در پاییز 1389 و پیش از آغاز بازی های آسیایی گوانگجو محمد حسن ابراهیمی، شمشیر باز اسلحه فلوره که به همراه تیم ملی ایران برای مسابقات جهانی راهی فرانسه شده بود با این تیم به تهران بازنگشت و تلاش مسئولان برای پیدا کردن وی به جایی نرسید.

از سوی دیگر همین چند وقت پیش بود که سامان طهماسبی کشتی گیر تیم ملی فرنگی ایران به دلیل بی توجهی مسئولان در غالب تیم ملی آذربایجان روی تشک رفت و روز گذشته در رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آذربایجان به مدال طلا دست یافت.

در آخرین مورد و بعد از مینا علی زاده پاروزن دراگون بوت، مهدی جعفر زاده کاراته کار، محمد حسین ابراهیمی شمشیر باز، ‌احسان رجبی جودوکار و سامان طهماسبی کشتی گیر نوبت به وحید سرلک رسید که از جودوکاران وزن - ۶۰ کیلوگرم کشورمان بود.

وحید سرلک در حالی به کشور آلمان پناهنده شد که می گوید بی مهری مسئولان و قول های عملی نشده آنان موجب چنین حرکتی شد. وی همچنین معتقد است در تمرین ها و ترکیب ها چیزی جز مسائل فنی مهم بود و چاپلوسی و تملق گویی حرف اول را می زد.


سرلک طی اظهاراتی در شبکه ای در آمریکا عنوان می کند که مربیان و مسئولان فدراسیون روز به روز وضعشان بهتر و ماشین های مدل بالا خریداری می کردند. در حالی که ماه ها می شده که این ورزشکار پول خود را از فدراسیون جودو دریافت نمی کرده است.

وحید سرلک جودوکار ملی پوش ایران که در مسابقات جهانی سال گذشته در وزن - ۶۰ کیلو گرم بهترین نتیجه تیم ملی ایران را با کسب مقام پنجم مشترک بدست آورده بود طی سخنانی در این شبکه مدعی شد با اجازه فدراسیون جودوی ایران در مسابقات بین المللی هامبورگ آلمان شرکت و بعنوان اولین جودوکار ایران با جودو کار صهیونیستی مسابقه داده است.

این در حالی است که در سال ۱۳۸۴ از وحید سرلک به عنوان ورزشکار جوانمردی که با نماینده رژیم صهیونیستی مبارزه نکرده تقدیر شده بود. این جودوکار تیم ملی مدتی را بعنوان مدیر رستوران تحت مالکیت یکی از مدیران ارشد فدراسیون جودومشغول به کار بوده و جامعه جودو وی را نزدیکترین ملی پوش به برخی مسئولان می دانستند.


بنابراین گزارش پناهنده شدن ورزشکاران ایران که به نوعی آن را به فرار عضله ها می توان تعبیر کرد معضل جدید ورزش ایران است که به نظر می رسد در بی توجهی مسئولان در آینده نیز شاهد حضور ورزشکاران ایرانی زیر پرچم کشورهای بیگانه باشیم.