به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایلنا، نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور علی کفاشیان، مهدی محمدنبی، سیدمحمدهادی آیت الهی، غلامرضا بهروان، فریده شجاعی، علیرضا رحیمی، شهاب الدین عزیزی‌خادم، فریدون اصفهانیان، حیدر بهاروند و امیرحسین حسینی پیش از ظهر امروز در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای جلسه کفاشیان با اشاره به سفرش به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکت در جلسات مختلف این کنفدراسیون پس از آخرین نشست هیات رئیسه گفت: پس از شرکت در جلسات مختلف AFC در جلسه کمیته مسابقات حضور پیدا کردم و همچنین در جلسات و نشست‌های کمیته باشگاه‌های حرفه‌ای آسیا و دیگر جلسات مرتبط با آن، نظرات خود را ارائه دادیم و با توجه به تعیین سهمیه در این کمیته توانستیم سهمیه ایران را در رقابت‌های فصل پیشرو آسیا به ۳ سهمیه مستقیم و یک پلی‌آف برسانیم و اکثر استادیوم‌های وابسته به باشگاه لیگ برتری هم مجوز حرفه‌ای بودن گرفتند و امیدواریم با تمام این تفاسیر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرند و همچنین تیم صبای قم با پیروزی در بازی پلی آف بتواند در مرحله گروهی حضور پیدا کند.

وی در ادامه درخصوص سایر جلسات اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: دبیرکل فدراسیون در جلسات کمیته بازاریابی شرکت کرد و درخشان هم در کمیته مالی که بسیاری از موارد مربوط به بودجه های سال کنفدارسیون فوتبال آسیاست حضور پیدا کرد. همچنین موارد متعددی در کمیته توسعه AFC که علیزاده عضو آن است مطرح شد و از اقدامات ایران در خصوص تلاش هایش در بحثویژن تقدیر و تشکر به عمل آمد و ایران به عنوان یک الگو در آسیا انتخاب و قرار شد به سایر کشورها در این زمینه کمک کند. از سوی دیگر حسین عسگری نیز در جلسه کمیته داوران شرکت و بحثهای خوبی درباره حضور داوران ایرانی در رقابت های بین المللی مطرح شد. فریده شجاعی هم در جلسات کمیته بانوان شرکت کرد و درباره رشد و توسعه فوتبال بانوان ایران در آسیا آخرین گزارشات ارائه شد.

رئیس فدراسیون در ادامه گفت: در بخش فوتسال هم ترابیان در جلسات کمیته فوتسال شرکت کرد و مرتضی محصص هم در جلسات کمیته فنی حضور یافت و حتی ایشان در انتخاب بهترین بازیکنان فوتبال آسیا هم نظر داد. در کل ما در شش بخش کاندیدا بودیم، توانستیم در بخش فدراسیون ها به عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شویم. البته ۴ سال پیش هم به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شده بودیم و ۲ سال قبل هم در جمع کاندیدها بودیم. به هر جهت AFC با توجه به گزارش عملکردی که از کمیته اخذ کردیم و برای آنها ارسال نمودیم نظرات کارشناسی خود را به طور مجاز از هر کمیته اش اخذ کرد و با توجه به معیارهای خود این فدراسیون را به عنوان برتر انتخاب کرد. ما در طول سال بخشنامه های AFC را به صورت کامل اجرا می کنیم و کنفدراسیون هم به صورت مجزا بررسی می کند و نظر می دهد و سپس کنفدراسیون با بررسی فعالیت ها و دیگر موارد در چارچوب استانداردهای بین المللی در بخش های مختلف امتیاز می دهد تا بهترین فدراسیون را انتخاب کند.

در ادامه با اشاره به رضایتAFC از فعالیت‌های فدراسیون در بخش فوتبال پایه گفت: AFC در بخش جوانان و فوتبال پایه بسیار راضی بودند و همچنین اعلام کردند تیم‌های ما رشد بسیار خوبی داشتند. همچنین در بخش بانوان رشد بسیار خوبی داشتیم و تیم جوانان ما در ویتنام نتایج خوبی گرفت و تیم نوجوانان هم به مرحله دوم صعود کرد. تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی کوچک پرتغال نتایج قابل قبولی گرفت و همین‌ها نشان دهنده توسعه فوتبال بانوان در ایران است که AFC توجه ویژه ای به آن دارد.

وی در پایان از ادغام هیات رئیسه لیگ برتر و لیگ دسته اول خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت لیگ یک و ارتباط مستقیم با لیگ برتر و حضور بهترین بازیکنان ایران در این دو لیگ و همچنین با توجه به اینکه در تلاشیم استانداردسازی باشگاهها و لیگها را از لیگ برتر به دسته اول انتقال دهیم، قرار شد که هیات رئیسه آن لیگ های برتر و یک ادغام شوند که شش عضو این هیات رئیسه شامل چهار مدیرعامل لیگ برتری و دو مدیرعامل لیگ یکی انتخاب می شوند و همچنین شش عضو از روسای هیات ها که شامل چهار هیاتی که استانش تیم لیگ برتری دارد و دو رئیس هیاتی که استانش در لیگ یک نماینده دارد انتخاب خواهد شد