کرکس جاسوس اسرائیل در دام سودان

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، این کرکس در شهر کرینک واقع در دارفور در غرب سودان توسط مقام‌های این کشور به دام افتاد.

مقام‌های سودان اعلام کردند که این پرنده یک جاسوس رژیم صهیونیستی است چرا که به سیستم ردیاب جی. پی. اس و یک وسیله برای ارسال تصاویر از طریق ماهواره مجهز بوده است.

به پای این کرکس یک برچسب با عنوان " سرویس محیط زیست اسرائیل " و " دانشگاه عبری بیت المقدس " نصب بود که باعثشد تا مقام‌های سودانی اعلام کنند که این پرنده برای استفاده در ماموریت گشت و جاسوسی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که از وجود این کرکس که در روز ۳۷۵ مایل پرواز می‌کند مطلع بوده اما فکر می‌کردند که این پرنده تنها برای مطالعه درباره مساله مهاجرت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

یک بوم شناس پارک‌ها و طبیعت سرزمین‌های اشغالی گفت، این کرکس یکی از ۱۰۰ کرکسی است که در اکتبر سال جاری به سامانه جی. پی. اس مجهز شد تا بتواند به طی مسیر بپردازد اما هیچ تصویری در عملیات پروازی این کرکس‌ها کسب نشده است.

این بوم شناس در ادامه افزود: استفاده از سیستم جی. پی. اس تنها وسیله‌ای است که به ما امکان می‌دهد متوجه شویم برخی اوقات چه اتفاقاتی برای این پرندگان می‌افتد.

سال گذشته نیز عربستان اعلام کرد که یک پرنده را که بعدا مشخص شد همان کرکس بوده، به دام انداخته و اعلام کرد که این پرنده هم جزئی از برنامه جاسوسی صهیونیستها بوده است.