ورود القاعده به سوریه

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، ۷ دسامبر جاری، ۲۰۰ جنگجوی القاعده و جهادی از جنسیت‌های مختلف سوار بر یک هواپیمای ترکی خارج از تعرفه‌های گمرکی در فرودگاه شهر «انطاکیه» فرود آمدند و بدون ثبت هویت‌های آنها به طور رسمی در فرودگاه، روانه مرزهای ترکیه شدند تا از آنجا به خاک سوریه نفوذ کنند.

«محمد علی ادیب اوغلو» نماینده حزب «الشعب الجمهوری» ترکیه گفت: این هواپیما متعلق به خطوط هوایی ترکیه و شرکت «آناتولی جیت» بود که جمعه گذشته در فرودگاه انطاکیه فرود آمد و ۲۰۰ عنصر القاعده از جنسیت‌های مختلف که عرب زبان هم بودند، بدون ثبت هویت به طور رسمی در این فرودگاه، از آن پیاده شدند و با ۱۵ دستگاه مینی‌بوس که در حیاط فرودگاه منتظر آنها بودند، به مرزهای ترکیه منتقل شدند.

وی افزود که این رسوایی نیز دلیل دیگری بر حمایت دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه ترکیه از جنایات تروریست‌ها در سوریه است…به همین دلیل او خواستار توضیح و بازخواست مقامات مسئول ترکیه درباره سرنشینان مشکوک این هواپیما و سرنوشت آنها شده است.

پایگاه خبری صول خبر نیز نوشت که این نماینده ترکیه، خواستار استیضاح ادریس نعیم شاهین وزیر کشور ترکیه درباره کشتی لیبیایی که برای معارضان مسلح سوریه اسلحه فرستاده، شده است