به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حسین چناریان عصر امروز در آیین اختتامیه رزمایش محرم ۹۱ در این شهرستان اظهار داشت: طرح عملیاتی و انتظامی ارتقای امنیت اجتماعی رزمایش محرم ۹۱ با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی، انتظامی و تخصصی فرماندهی انتظامی کرمان انجام شد.

وی افزود: این طرح عملیاتی با حضور پنج یگان تکاوری، ۱۸ دسته رزمی، ۱۹۰ تیم از پلیس‌های تخصصی، بخش پیشگیری انتظامی و دو گروهان از بخش یگان ویژه سپاه پاسداران طی شش روز و در چهار مرحله در ۱۱ شهرستان شرقی و جنوبی استان کرمان برگزار شد.

چناریان با بیان اینکه این رزمایش در چهار مرحله اجرا شد، تصریح کرد: مرحله نخست شناسایی و دستگیری پنهان مجرمان، متهمان فراری، سارقان و قاتلان مسلح، مرحله دوم اجرای طرح ارتقای امنیت انتظامی دستگیری سارقان عادی و فراری‌های تحت تعقیب مقامات قضایی، مرحله سوم پاکسازی مناطق‌آلوده شهری و روستایی و مرحله چهار اختتامیه امروز است.

وی با اشاره به عملکرد این رزمایش شش روزه خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی در دهه اول ماه محرم سال جاری توسط افراد اعزامی از قم و تهران که دو ماه در منطقه انجام شد و طی این رزمایش ۴۸۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۴۸۰ قبضه انواع سلاح جمع‌آوری شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه طی این طرح عملیاتی ۴۳ زندانی فراری دستگیر شدند، گفت: شش نفر قاتل مسلح، ۱۷ نفر عامل تیراندازی، ۲۷ نفر عامل آدم‌ربایی و گروگان‌گیری، ۶۴۸ نفر متهمان تحت تعقیب، ۲ هزار نفر اتباع غیرمجاز، ۱۲ نفر سارق مسلح و زورگیر و ۱۱۷ نفر سارق عادی نیز دستگیر شدند.

چناریان با بیان اینکه در رزمایش محرم ۹۱ در مجموع ۳ هزار و ۶۶۶ مجرم دستگیر شدند، اذعان داشت: در این رزمایش ۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و ۱۵۶ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره نیز جمع‌آوری شد.

وی افزود: اقدامات مردمیاری پزشکی و بهداشتی و برگزاری ۲۳ کارگاه آموزش همگانی و بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ اقدام اعمال قانون در حوزه انضباط و ترافیک خلاصهای از اقداماتی بود که طی برگزاری این رزمایش با تلاش همکاران انجام شد.