به گزارش افکارنیوزبه نقل از شفاف، حادثه تاسف بار شین آباد، حادثه است که دل ملیون ها ایرانی را به درد آورد و هزاران مقصر پیدا کرد جز مسئولان آموزش و پرورش!

در صحبت های حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش طی این روزها در مجلس و رسانه ها، هر روز نامی به عنوان مقصر این حادثه دلخراش شناخته می شود، معلم، مدیر، سرایدار مدرسه و حتی بخاری ارج! بخاری که شاید بتوان آن را استیضاح کرد تا بلکه استعفا بدهد.



بر طبق گزارشات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش بخاری که در حادثه آتش سوزی شین آباد پیرانشهر استفاده شده، بخاری نفتی شرکت ارج است که با اشکالات فنی و جمع شدن نفت در اطراف مخزن آن سبب بروز آتش سوزی شده است.

در همین مورد با یکی از مسئولین روابط عمومی این شرکت تماس داشتیم تا موضوع را از خود آنها جویا شویم. رحمانی مسئول روابط عمومی خدمات پس از فروش شرکت ارج در گفتگو با شفاف این تئوری را بسیار مضحک دانست و ارائه این فرضیه را راهکاری از سوی مسئولین مربوطه جهت فرار از بار مسئولیت دانست.

به گفته این مسئول چگونه می تواند شرکت ارج و بخاری را مقصر دانست که سال ها است دیگر تولید نمی شود و چندین سال پس از تولید آن هنوز در مدارس استفاده می شود.

وی این طور ادامه داد: در صورتی که از ما خواسته بودند و ما کارشناسی را به محل جهت نصب و بازبینی محصول فرستاده بودیم و پس از آن چنین حادثه دلخراشی رخ داده بود می توانستند ارج را مقصر بشناسند نه در حال حاضر که در جایی از محصولات چندین سال ما استفاده شده و در حالی که این محصول نقص های فنی هم داشته، باز هم مسئولان بدون هیچ توجهی از آن استفاده کردند.

به گفته حاجی بابایی قبل از آغاز کلاس درس، توسط سرایدار به داخل بخاری نفتی ساخت شرکت ارج نفت ریخته می‌شود، ولی همزمان این نفت به اطراف بخاری نشت می‌کند، وقتی بخاری روشن می‌شود نفت اطراف بخاری نیز برافروخته می‌شود، حادثه تاسف بار رخ می دهد. بنا بر توضیحات هر چند که آموزش و پرورش آموزش‌های ضمن خدمت برای مسئولان و خدمه مدارس دارد، ولی در روز حادثه به این مسائل توجهی نشده است.

بنا بر اظهارات مسئولان آموزش و پرورش هم اکنون ۱۵۰هزار کلاس درس به اضافه ۵۰ هزار اتاق جانبی دیگر از بخاری نفتی شرکت ارج استفاده میکنند.