افکارنیوز: حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با مهر در قم در این زمینه اظهار داشت: رئیس جمهور به دنبال سخنان اخیر مشایی نظرات او را نظرات دولت دانسته است و با دفاع از فضای باز اظهار نظر، برای انجام مناظرات دعوت کردهاند که من نیز از طریق خبرگزاری مهر اعلام میکنم بسم الله ، آماده هستم با رئیس دفتر ایشان مناظره کنم . از ایشان نیز توقع میرود بنا بر اظهارات خودشان زمینه این مناظره را در صدا و سیما فراهم کنند تا ما علت مخالفت علما و مراجع را با این اظهارات تبیین کنیم و بگوییم چرا این سخنان این همه واکنش به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: من تا کنون هرگز در مورد هیچ فردی سخن نگفته‌ام و صحبت کردن در این زمینه را دون شأن خود می‌دانم اما این اظهارات اخیر وی من را وادار کرد که حتی برای مناظره اعلام آمادگی کنم.

کفن‌پوشان کجا هستند؟

رئیس دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به عکس العمل‌های بر‌خی روحانیون در دوران اصلاحات اظهار داشت: بنده نیز مانند بسیاری از مردم معتقدم کسانی که دیروز به هر بهانه‌ای کفن‌پوش به خیابان می‌آمدند چرا اکنون در مقابل سخنان انحرافی واکنش نشان نمی‌دهند.

غرویان تصریح کرد: این افراد باید امروز نیز بدون ملاحظه افراد تکلیف خود را انجام دهند کما این که مدیریت حوزه و مراجع واکنش خوبی نشان داده‌اند.

تیم اطراف احمدی نژاد به فکر کسب قدرت است

غرویان در رابطه با اظهارات اخیر مشایی و مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: معتقدم تیمی که در اطراف رئیس جمهور است از آنجا که در اواخر عمر ۸ ساله خود قرار دارد به فکر کسب مجدد قدرت است و برای جذب رأی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه محبوبیتی که بخواهد از راه دست بوسی لس آنجلسی‌ها به دست آید، بی‌ارزش است اظهار داشت: اگر امور به جایی برسد که مراجع بیانیه دهند، آنوقت خواهیم دید که مردم به دنبال مرجعیت حرکت خواهند کرد.

غرویان تصریح کرد: این آقایان باید بدانند که اگر در مقابل روحانیت ایستادگی کنند از چشم مردم متدین خواهند افتاد و به این ترتیب هیچ جایگاهی در آینده نخواهند داشت.

سخنان مشایی خلاف مفهوم ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه علت مخالفت علما و مراجع با مشایی شخص او نیست بلکه اظهار نظرهای بی پایه اوست، گفت: برای ما شخص مشایی مهم نیست ولی از آنجا که نظام ما بر پایه تفکر اسلامی بنا نهاده شده هرگونه اظهار نظری که بر خلاف آن باشد یا با آن اصطکاک داشته باشد از نظر ما بسیار مهم و قابل پیگیری و برسی است.

رئیس دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در این کشور حرف اول را دین و مذهب می‌زند و هر کس تعرضی به آن کند طبیعی است که حساسیت علما و مردم را بر می‌انگیزد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ابراز داشت: ما مقام معظم رهبری را به عنوان ولی فقیه ولی امر مسلمین جهان می‌دانیم در حالی که جدا کردن مکتب اسلام از مکتب ایران به معنای این است که ایشان تنها رهبر ایرانیان است و این امر خلاف برداشت ما از مفهوم ولایت فقیه است.

این گونه اظهار نظرها به نفع وهابیون است

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی وهابیون بر ضد شیعیان به مهر گفت: من سالها به واسطه حضور در بعثه رهبری به مکه و مدینه رفته‌ام و مشاهده کرده‌ام که وهابیون می‌گویند عقیده شیعیان بر خلاف اسلام است و شیعیان اعتقادی به اسلام ندارند و الان آقای مشایی هم بهترین حربه را به دست آنان داده است.

غرویان افزود: وهابیون می‌گویند مکتب ایرانی‌ها غیر از اسلام است و چون ایرانی‌ها شیعه هستند مکتب آنها نیز غیر از مسلمانان است.

سایت های منطقه را ببینید

غرویان با اشاره به بازتاب سخنان مشایی در رسانه‌های عربی ابراز داشت: سایت‌های عربی منطقه در این چند روز تبلیغات شدیدی را بر اساس گفته‌های مشایی علیه نظام اسلامی آغاز کرده و می‌گویند ما تا کنون نظراتی را در مورد ایران می‌گفتیم که کسی باور نمی‌کرد اما الان می‌بینیم که رئیس دفتر رئیس جمهور نیز همان حرف‌ها را می‌گوید و ایرانیان در حال رو کردن هویت واقعی خود هستند.

وی ادامه داد: ما زحمات زیادی برای وحدت میکشیم ولی سخنان نسنجیده برخی همه آنها را یک شبه بر باد میدهد که جا دارد آقایان کمی بیشتر دقت کنند.