افکارنیوز: به گزارش اخلاق، البته نفس سود آوری از مایحتاج دینی مردم عیب نمی باشد امّا زمانی اینکار رنگ خدعه و نیرنگ و شیطانی به خود می گیرد که عده ای بی اعتقاد به اصول و مبانی اسلامی به منظور کسب درآمد بیشتر برای مومنین نیازتراشی کرده در حالیکه هیچ گونه اعتقادی به آرمانها و ارزشهای مسلمانان نداشته و نتیجه ای جز سودآوری را در ذهن خود دنبال نمی کنند.

بعد از ترفندهای پیاپی برخی تولید کنندگان نسبت به مبحثو مسائله حجاب که منجر به ورود انواع و اقسام پوششهای نوظهور ملی و اسلامی گردید و قداست حجاب برتر را به بازیچه گرفت، اینک با گذری در بازار و فروشگاههای حجاب به عمق اهداف صرفا اقتصادی نیازتراشان مذهبی پی خواهیم برد.

اگرچه با تمامی تبلیغات صورت گرفته پیرامون چادر ملی و امثال آن، تاکنون کسی قادر به پاسخگویی پیرامون مزایای " چادر ملی " نسبت به چادر سنتی نشده است امّا متاسفانه روز به روز این نوع پوشش و مشابه آن که هیچ رنگ و بویی از حجاب برتر را نداشته و بیشتر شبیه به مانتوهای تنگ و لباسی برای خود نمایی بیشتر برخی بانوان بوده، فضای اغلب فروشگاهها و مغازه های حجاب و عفاف را از آن خود کرده است.

دردآور تر از این موضوع مشاهده بانوانی با ظاهر بسیار نامناسب بعنوان فروشندگان و عرضه کنندگان محصولات حجاب در این نوع فروشگاهها می باشد.

به گزارش خبرنگار ما از شهر ری، در باب القبله حرم ملکوتی حضرت شاه عبدالعظیم حسنی پاساژیست که زائران برای ورود به حرم از آن عبور می کنند.
با مراجعه به این مجتمع تجاری چند فروشگاه محصولات حجاب توجه شما را به خود جلب می کند امّا نکته ای که جای تاسف شدید دارد اینکه از ظواهر امر بر می آید فروشندگان زن این مکانها هیچ گونه اعتقادی به مبحثحجاب و عفاف نداشته و در عین ناباوری خانمهای فروشنده ای که بدترین نوع پوشش و آرایش های غلیظ را دارا می باشند شما را توصیه و دعوت به خرید چادر و سایر پوشش های اسلامی می کنند و آنرا بعنوان بهترین هدیه شما به مادر، همسر و خواهرتان معرفی می کنند!

این در حالیست که مبلغین و عرضه کنندگان محصولات حجاب در کشوری مسلمان چون ایران خود باید الگویی برای دیگران بوده و الا تعبیر " کاسبان دین و مذهب " و ملعونین خدواند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت کمتر مذمتی است که مستحق آن خواهند بود

لازم بذکر است به گفته اندیشمندان اسلامی، "حجاب" به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمیتوان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.