به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، " حسن شعبان بری " اظهار داشت: آنچه در سوریه می گذرد تروریسم سازمان یافته ای است که القاعده با حمایت آمریکا، قطر و عربستان سعودی، آن را رهبری می کند و چنین گروه های مسلح در سوریه را نمی توان مخالف و اپوزیسیون نامید.

وی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر منظور از مخالفان سوری تلاش برای مسلح کردن افراد است و زمانی که سلاح به کار برده شود، در سایه ملت سوریه و در پوشش آنها تبدیل به گروه های تروریستی می شوند.

این نماینده پارلمان سوریه درباره اقدامات ضد سوری اتحادیه عرب و کنفرانسهایی که در این زمینه برگزار می شود، گفت: ما به اتحادیه عرب اعتمادی نداریم و به آن تکیه نمی کنیم، زیرا تصمیمات آن در راستای منافع آمریکا و همپیمانان آن اتخاذ می شود.

آنچه در سوریه می گذرد تروریسم سازمان یافته ای است که القاعده با حمایت آمریکا، قطر و عربستان سعودی آن را رهبری می کند و چنین گروه های مسلحی در سوریه را نمی توان مخالف و اپوزسیون نامید.

حسن شعبان بری با بیان این مطلب افزود: چنین کنفرانسهایی منعکس کننده خواسته های ملت سوریه همچون آزادی، استقلال و استقلال در تصمیم گیری های سیاسی نیست و در نتیجه ائتلاف ملی سوریه که در کنفرانس دوحه تشکیل شد و از سوی برخی کشورها به رسمیت شناخته شد، مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: حمایت نامحدود ترکیه از گروه های مسلح اوضاع میدانی سوریه را با دشواری همراه کرده است، اما با این حال ارتش سوریه کنترل مناطق را در اختیار دارد.

عضو پارلمان سوریه گفتگو را بهترین راه حل بحران سوریه است و ملت سوریه قادر است بحران کنونی را پشت سر بگذارد، زیرا این کشور ثابت کرده است می تواند مشکلات دیگران را حل و فصل کند پس مشکلات خود را نیز خواهد توانست از بین ببرد.