به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، شنبه شب با برگزاری چهار مسابقه شانزدهمین هفته از رقابت‌های لیگا آغاز شد. پیروزی مالاگا و بیلبائو در خانه حریفان در کنار تساوی دو دیدار دیگر، نتایج این چهار رقابت بودند.

اوساسونا در ورزشگاه " کولیزئوم آلفونسو پرس " میهمان ختافه بود و در نهایت امتیازهای بازی را با حریف خود به اشتراک گذاشت. اوساسونا که در این بازی مسعود شجاعی را به دلیل آسیب‌دیدگی‌ همانند چند دیدار گذشته در اختیار نداشت و با اخراج آرمنتروس(۷۸)، بازیکن خود ۱۰ نفره بازی می‌کرد، زننده گل نخست بازی بود. " سولا " در دقیقه ۸۴ شاگردان " خوزه لوئیس مندیلیبار " را از حریف پیش انداخت. با این حال " کاسترو " در ثانیه‌های پایانی بازی(۲ + ۹۰) از روی نقطه پنالتی نتیجه را به تساوی کشاند. به این ترتیب اوساسونا در فاصله چند ثانیه مانده به پایان بازی از دستیابی به چهارمین پیروزی خود در این فصل از رقابت‌های لیگا ناکام ماند.

در دیگر رقابت‌ها مالاگا در خانه سویا دو بر صفر به پیروزی رسید. مارتین دمیکلیس(۴۹) و الیسوی(۷۰، پنالتی) گلزنان بازی در ورزشگاه خانگی سویا، " استادیو رامون سانچس پیسخوان " بودند. این بازی هم یک اخراجی داشت. فاسیو، مدافع سویا با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد(۷۰) و به این ترتیب شاگردان مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی مالاگا در ۲۰ دقیقه پایان بازی نسبت به حریف از برتری عددی برخوردار شدند. این هشتمین پیروزی مالاگا، یکی از شانزده تیم حاضر در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود.

بیلبائو دیگر پیروز شنبه شب لیگا بود. " آدوریس " با گل دقیقه ۱۱ خود پیروزی شاگردان " مارچلو بیلسا " را در بازی در خانه مایورکا رقم زد.

دیدار گرانادا – سوسیداد هم گلی دربر نداشت.

یکشنبه شب با برگزاری چهار مسابقه هفته‌ شانزدهم لیگا پیگیری می‌شود. در این دیدارها ساراگوسا، میزبان لوانته خواهد بود. والنسیا در مستایا از رایو وایکانو پذیرایی می‌کند. رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو به دیدار اسپانیول، همشهری بارسا می‌رود. در آخرین بازی یکشنبه شب هم حساس‌ترین رقابت هفته‌ میان تیم‌های اول و دوم جدول برگزار می‌شود. بارسا در نوکمپ با آتلتیکو مادرید، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر جدول رقابت‌ها پیکار دارد.

در جدول بارسلونا با ۴۳ امتیاز پیشتاز بدون شکست لیگاست. آتلتیکومادرید با ۳۷ و رئالمادرید با ۳۲ امتیاز در تعقیب آبی - اناریها به سر میبرند