برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در ایران

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محمدرضا طالقانی در حاشیه مراسم پهلوان باشی ایران، اظهار کرد: علاوه بر مسابقات جهانی کشتی پهلوانی، جام اکو را با حضور ۱۱ کشور و جام جهانی را با ۱۳۷ کشور غیر متعهد برگزار خواهیم کرد. امروز میزبانی آن را گرفته‌ایم و قول می‌دهیم که یک رنسانس در کشتی پهلوانی ایجاد شود.

وی همچنین درباره مسایل حاشیه‌ای بین مسئولان سابق فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران و فدراسیون بین‌المللی، خاطر نشان کرد: در این چند روز نشان داده‌ایم که نه اختلاف را بلدیم و نه اختلاف در قاموس ما است و نه ما برای اختلاف ساخته شده‌ایم. تا زمانی که انسان می‌تواند با گفتمان مسائل را حل کند اختلاف معنایی ندارد و هدف ما هم خیلی بالاتر از این حرف‌هاست.

طالقانی در ادامه درباره برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون اظهار کرد: من می‌خواهم کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه پیشرفت کند و تا زمان انتخابات تمام تلاش خود را خواهم کرد. امیدوارم فردی که شایسته است به ریاست فدراسیون برسد و ان‌شاءالله سعی می‌کنیم که قبل از شش ماه شرایط را مهیا و انتخابات را برگزار کنیم.

طالقانی در پایان درباره حل مشکل محل فدراسیون گفت: به دنبال مکان بهتری برای فدراسیون هستیم و در این چند روز هم پیگیر این موضوع بودیم. چند جا را در نظر داریم و امیدواریم بتوانیم محلی را که در شان ورزشکاران پهلوانی و زورخانهای ایران باشد پیدا کنیم تا جایی برای ورزشکاران کشور داشته باشیم.