به گزارش افکارنیوز، صمد کریمی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: بانک مرکزی علی‌رغم مشکلات مربوط به نقل و انتقال وجوه و روابط کارگزار بانکی از ابتدای سال تا پایان ۲۲ آذرماه معادل ۱.۴ میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی به نرخ مرجع پرداخت کرده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: مانده پرداختی در تاریخ ۲۲ آذرماه نسبت به ۱۵ آبان‌ماه سال جاری حدود ۴۰ درصد رشد نشان داده است.

وی گفت: همچنین از تاریخ ۱۸ تیرماه تا ششم شهریورماه سال جاری تامین ارز به نرخ مرجع فقط برای گروه‌های یک تا پنج انجام پذیرفته است. به عبارت دیگر از ابتدای سال تا تاریخ ششم شهریورماه بانک‌های عامل نیز علاوه بر بانک مرکزی برای واردات دارو ارز پرداخت کردند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور افزود: نظر به اینکه از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۸ تیرماه مطابق با سیاستهای اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارشها برای کلیه کالاها به نرخ ۱۲ هزار و ۲۶۰ ریال مجاز بوده است، بانک مرکزی طی این مدت با توجه به تقاضای بانکها ارز به نرخ مرجع به آنها فروخته که اقلام دارویی نیز جزو مواردی است که بانکها نسبت به تامین واردات آنها در دورهی مذکور اقدام کرده است.