به گزارش افکارنیوز، ستار محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که دیون زیادی را برای خودمان بوجود آوریم تا کار به جلو برود‌، گفت: مسائل مالی، مسائل مهمی هستند چرا که به هر حال ما با مصالح و غیره کار داریم.

وی افزود: با توجه به مسائل مالی و زمان که برای ما مهم است طبیعتا فشارهای مالی زیادی بر روی دوش‌مان است.

اعتبارات تامین انرژی مسکن مهر کم و کارها بر دوش وزارت نیرو است

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در امور مسکن مهر در پاسخ به این پرسش که آیا اعتبارات مربوط به تامین آب، برق و فاضلاب مسکن مهر تخصیص داده شده‌اند؟ گفت: اعتباراتی که به حوزه ما برمی گردد، اعتبارات زیادی نیست. چرا که این اعتبارات در سال ۸۹ مبلغی محدود بود ولی مبالغ را دولت تامین کرد. اما بعد از آن بیشتر کار را وزارت نیرو به دوش کشید.

محمودی با تاکید بر این‌که بیشتر کار بر دوش وزارت نیرو است، اظهار کرد: بعد از سال ۸۹ موارد پیشرفت کار با همکاری وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی انجام شد و مقدار زیادی هم شرکت‌های ما با قبول دین کار را جلو برده‌اند و جلو می‌برند تا ان‌شاالله گشایش‌هایی شود.

با تمهیدات موجود نمی‌توان نیازها را پاسخ داد

در این زمینه وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت ۶۰۰ هزار نفری شهر پرند اظهار کرده است: با تمهیدات موجود نمی‌توان نیاز این تعداد از افراد را در شهر جدید پردیس پاسخ داد.

همچنین وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی هزینه انشعابات هر واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید اظهار کرد: هزینه‌ی انشعابات هر واحد مسکن مهر ۹۰۰ هزار تومان است.

این عضو کابینه دهم در مورد تامین آب و برق ۸۰ هزار واحد در دست ساخت شهر جدید پرند با اشاره به ظرفیت ۶۰۰ هزار نفری که برای آینده این شهر دیده شده است، ادامه داد: با تمهیدات موجود نمی‌توان نیاز این تعداد از افراد را در شهر جدید پردیس پاسخ داد.

وی افزود: طرح بزرگی برای تامین آب و برق و فاضلاب ۸۰ هزار واحد در دست ساخت پرند تهیه شده است. طی این طرح آب این واحد ها از منبعی در اطراف تهران تامین خواهد شد، اما این کار احتیاج به بودجه‌های سنگین دارد که من و وزیر راه آن را در هیات دولت پیگیری می‌کنیم.

نامجو تاکید کرد: برای واحد‌های واگذار شده مسکن مهر از نظر زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب نگرانی وجود ندارد.

وزیر نیرو هم‌چنین به یکی از سایت‌ها در شهر جدید پردیس که توسط پیمانکار ترکیه‌ای در حال ساخت است، اشاره و تصریح کرد: تمام تاسیسات مورد نیاز خانواده‌ها در این سایت همزمان ساخته می‌شود.

وی افزود: همزمان با ساخت واحد های مسکونی ساخت مراکز تجاری، آموزشی، بهداشتی و پست‌های برق و تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در حال ساخت است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: پیشبرد همزمان ساخت واحدهای مسکونی و دیگر موارد مورد نیاز عمرانی ساکنین شهر جدید پرند رویکرد جدید وزارت راه است که ساخته میشود و در اختیار شرکت های بهرهبردار قرار میگیرد.