نماینده مردم ارومیه پس از تغییر نظر کمیسیون عمران در خصوص عدم برکناری وزیر راه و ترابری و برگزاری جلسه استیضاح به نفع بهبهانی، از خودداری وزیر راه و ترابری از سفر با هواپیماهای ایرانی پرده پرداشت و با صراحت اعلام کرد: آقای بهبهانی!چرا خودت با هواپیماهای ترکیه سفر می کنی؟!

به گزارش ایربا، به نقل از منابع خبری، قاضی زاده با تاکید بر وجود برخی روابط پشت پرده میان برخی از نمایندگان با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و ترابری گفت: تنها یک سوال از اعضای محترم کمیسیون عمران دارم! و آن اینکه اگر خانواده و بستگان شما هم در این سانحه کشته می شدند باز هم به این راحتی از کنار مسئله عبور می کردید و این چنین بهانه می آوردید؟

قاضی زاده گفت: وزیر راه و ترابری در سفرهای خارجی خود هیچگاه از هواپیماهای داخلی استفاده نمی کند و با هواپیماهای ترک به سفر می رود.

وی خطاب به نمایندگانی که از امضای خود صرف نظر کرده و آن را پس گرفته اند گفت: شما که نماینده مردم هستید چرا با خون آن ها بازی می کنید و حق مردم را به واسطه برخی روابط موجود پایمال می کنید؟ اگر عزیزان شما هم در این سانحه بودند با زهم چنین می کردید؟

وی با اعلام حضور چند تن از بستگان و آشنایان نزدیک برخی از این نمایندگان در سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه گفت: از افشای حقایق هیچ ابایی ندارم و تنها خواسته و تلاشم پیگیری؛ جهت وصول حق مردم است.
نماینده ارومیه از عزم جدی سه نماینده مردم این شهر جهت برکناری وزیر راه و ترابری خبر داد و افزود: تمامی نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته اند در برابر قرآن سوگند یاد کرده بودند که از امضای خود صرف نظر نخواهند کرد؛ این نمایندگان باید بدانند که پیش از هر مقام مسئول دیگر در برابر خداوند مسئولند!

وی خاطر نشان کرد: نمی دانم اعضای کمیسیون عمران به چه میزان از کشته شدن مردم بی گناه سود برده اند که اینگونه رفتار می کنند!

قاضی زاده به معماری نیوز اعلام کرد: علاوه بر سه نماینده شهر ارومیه، اکبریان نماینده کرج، مطهری نماینده شبستر، اکبرنژاد نماینده تبریز، مقدسی نماینده لرستان، عیسی زاده نماینده میاندوآب، سلمان خدادادی نماینده بوکان، احمد توکلی نماینده تهران؛ سیروس برنا، حسن کامران و …از موافقان این استیضاح هستند.

وی افزود: در جلسه استیضاح وزیر راه و ترابری، که روز سه شنبه در صحن علنی مجلس برگزار می شود، هشت نفر از نمایندگان هر یک به مدت ۱۵ دقیقه ادله و اظهارات خود را در این خصوص ارائه خواهند کرد.

نهایتا در جلسه امروز استیضاح بهبهانی که بدون حضور او و محمود احمدی نژاد انجام گرفت، وزیر راه با رای اکثریت نمایندگان از سمت خود برکنار شد.