طرح القاعده برای هدف قرار دادن زائران در اربعین حسینی(ع)

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، یک منبع آگاه در مرکز پلیس صلاح الدین اعلام کرد که شبکه تروریستی القاعده قصد دارد با توزیع کتابهای دینی رایج، زائرانی را که قصد دارند در اربعین حسینی در سامراء و دیگر استانهای عراق عزاداری کنند را هدف قرار دهد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به «شفق نیوز» گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، القاعده عراق برنامه ای برای هدف قرار دادن زواری که در این روز قصد دارند به زیارت مراقد امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) بروند، طرح ریزی کرده است.

وی گفت: این گروهک با هدف قرار دادن زوار ایرانی که قصد زیارت این دو امام را داشتند، کار خود را شروع کرده‌اند و قصد دارند در روز زیارت اربعین حسینی نیز از کتابهای دینی رایج در این مراسم که بمب گذاری شده‌اند، استفاده کرده و این کتابها را میان زوار پخش کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، تلفنهای همراهی که حاوی ماده انفجاری «تی ان تی» است نیز در طول مسیر روی زمین انداخته می‌شوند که به محض اینکه توسط شخصی برداشته و حمل شود، منفجر خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به این نکته اشاره کرد که تعداد افراد انتحاری در عراق و با توجه به بحران سوریه، کم شده است برای همین این گروهک قصد دارد در این روز از خودروهای بمب گذاری شده استفاده کند.

وی گفت: اکثر سرکردههای القاعده عراق، هم اکنون در سوریه تشکیل امارت دمشق هستند و خط مقدم جنگ با بشار اسد را هدایت میکنند