به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، پس از اعلام خبر استعفای فاضل نظری از ریاست حوزه هنری استان تهران خبر می‌رسد محمد سرشار به عنوان جایگزین وی انتخاب وبه این سمت منصوب خواهد شد.

در کارنامه محمد سرشار مدیریت کانون اندیشه جوان دیده می‌شود.

امروز فاضل نظری در گفت‌وگویی عنوان کرد که رفتنش از حوزه هنری استان تهران برکناری نبوده بلکه وی چندین بار استعفا داده و این بار استعفایش پذیرفته شده است.

مراسم تودیع و معارفه فاضل نظری و محمد سرشار بزودی صورت می‌گیرد.

تورقی گذرا در پرونده فرهنگی محمد سرشار

محمد سرشار در هشتم تیر سال ۱۳۶۰، در شهر شیراز به دنیا آمد. او اولین فرزند خانواده است و تحصیلات عالی خود را در علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته رشته حقوق دانشگاه امام صادق(ع) انجام داده است..

وی در زمستان سال ۱۳۷۹، ترجمه کتاب «آیا خدا بلد است بند کفش ها را ببندد؟» را در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرد. وزارت آموزش و پرورش، این کتاب کودکان را که با زبانی کودکانه به مسائل خداشناسی می پرداخت به دانش آموزان سال چهارم دبستان توصیه کرد.

سرشار سردبیر نشریه دانشجویی «پله» نیز شد. پله تنها نشریه منظم دانشگاه بود و مدیر مسئولی آن را، ابوالفضل نظری[فاضل نظری، شاعر جوان] برعهده داشت.

محمد سرشار در تابستان ۸۰، دوره «کارگردانی و تهیه کنندگی» را در دانشکده صدا و سیما گذراند و رتبه دوم را کسب کرد. او در تابستان ۸۱ نیز، دوره «تحلیل و بررسی» سازمان بسیج دانشجویی را در اردوگاه سید الشهدا(ع) آبعلی طی کرد و در پایان آن دوره، به عنوان دانشجوی برتر از او تقدیر شد. سرشار از اردیبهشت ۸۱ تا اردیبهشت ۸۲، مسئول ستون ثابتی در صفحه ادب و هنر روزنامه «کیهان» بود. این ستون روزهای شنبه و سه شنبه منتشر می شد.

در مرداد ۸۱، وی مسئول صفحه ادب و هنر هفته نامه «حریم» بود. این همکاری تا مرداد ۸۲ ادامه داشت. او از مهر ۸۱ همکاری خود را با ماهنامه تخصصی «ادبیات داستانی» آغاز کرد.

سرشار در دبیرستان «فرهنگ»، درس «ادبیات فارسی ۱» را تدریس می کرد و همزمان، مسئولیت سه صفحه ادبی روزنامه «جوان» را برعهده گرفته بود. سرشار تا اردیبهشت ۸۳ مسئول این صفحه‌ها بود اما در این ماه، با پذیرش مسئولیت ضمیمه «۷ هنر» روزنامه جوان، وارد مرحله دیگری شد. این ضمیمه هشت صفحه‌ای به طور هفتگی منتشر می شد و به تمام عرصه‌های هنر(به جز ادبیات) می‌پرداخت.

سرشار از آذر ۸۴ به عضویت کمیته «کتاب و نشر» مشاوران جوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمد. محمد سرشار از اسفند ۸۴ در شورای نشر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عضویت یافت. او از اردیبهشت ۱۳۸۵ به ریاست فرهنگسرای دانشجو منصوب شد.

در خرداد ۱۳۸۵، دومین کتاب سرشار منتشر شد. این کتاب مجموعه داستانهای کوتاهی بود که «توت فرنگی‌های روی دیوار» نام داشت و توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

وی در در اردیبهشت۸۹ با حکم علیاکبر رشاد به عنوان مدیرعامل کانون اندیشه جوان انتخاب شد. محمد سرشار در مجموع ۳۴ ماه در کانون اندیشه جوان (۱۴ ماه به عنوان قائممقام مدیرعامل و ۲۰ ماه به عنوان مدیرعامل) فعالیت داشت.