به گزارش افکارنیوزبه نقل از شفاف، یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی، توانمندی خلبانان ایرانی را مورد توجه قرار داد.

روزنامه " ورلد تریبیون " نوشت: نیروی هوایی ایران با حمله به هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا از نوع پریدیتور، ارتش این کشور را به تعجب و شگفتی واداشت.

در این گزارش که در سایت اینترنتی " ورلد تریبیون " منتشر شده؛ آمده است: مرکز عالی سیاست های خاور نزیک واشنگتن در گزارشی تاکید کرده است حمله به هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به وسیله دو هواپیمای جنگی ایران از نوع سوخوی ۲۵ ساخت روسیه که دارای رادارهای پیشرفته ای نیستند نشاندهنده شایستگی و توانمندی خلبانان هواپیماهای جنگی در ایران است.



این گزارش ادامه می دهد: این حادثه باعثشد درهمه برآوردهای نظامی آمریکا درباره نیروی هوایی ایران، شک و تردید ایجاد شود. قبل از این برآوردهای آمریکا حاکی از آن بود که نیروی هوایی ایران توانایی مقابله با جنگنده های غربی را ندارد.

این مرکز در گزارش خود همچنین پیشنهاد کرده است مقامات وزارت دفاع آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین پریدیتور را به توانایی دفاع از خود مجهز کنند.

ایران اوایل ماه جاری میلادی نیز از " شکار " یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خلیج فارس خبر داد اما واشنگتن تنها آمریکایی بودن این هواپیما را تایید کرد.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در ابتدای ماه گذشته(آبان) از حمله جنگنده های ایرانی به یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در آب های خلیج فارس خبر داده بود.


به گفته پنتاگون جنگنده های ایرانی از نوع سوخو - ۲۵ چند گلوله به سمت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا شلیک کردند اما این هواپیمای بدون سرنشین و غیر مسلح آمریکا آسیبی ندید و توانست به سلامت به پایگاه خود بازگردد.

این حادثه در ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه بامداد به وقت شرق آمریکا در روز اول نوامبر ۲۰۱۲ روی داده بود.