جکی چان: قطعا به ایران سفر میکنم

به گزارش افکارنیوز، ‌ جکی چان که برای رونمایی از فیلم جدید خود با نام «زودیاک چینی» یا " CZ۱۲ " به کوالالامپور سفر کرده است در گفت‌وگو با ایسنا در مالزی از تمایل شدید خود برای سفر به ایران خبر داد و گفت: من سال‌های زیادی است که تلاش می‌کنم به ایران سفر کنم. من می‌دانم که در ایران و منطقه خاورمیانه طرفداران زیادی دارم و خیلی تلاش کردم تا به آنجا سفر کنم اما مشغله بسیاری دارم.


این هنرپیشه ۵۸ ساله هنگ‌کنگی در حالی که می‌خندید گفت: فقط یک جکی چان وجود دارد و تمام جهان به من نیاز دارد. می‌دانم که اکنون من متعلق به کل جهان هستم!

او تاکید کرد: هر وقت زمان آن‌را پیدا کنم به طور یقین به ایران سفر خواهم کرد.


جکی چان در پاسخ به این سوال که در خصوص تمایل برای همکاری با فیلم سازان ایرانی و همچنین میزان آشنایی‌اش با سینمای ایران که سال گذشته جایزه اسکار را هم به دست آورد، گفت: درباره سینمای ایران اطلاع چندانی ندارم. اجازه بدهید اول به ایران سفر کنم و بعد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهم کرد.

آخرین ساخته جکی چان در مقام کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر نقش اصلی قرار است روز ۲۰ دسامبر در کشورهای مختلف جهان به اکران عمومی درآید و این در حالی است که گفته می‌شود این فیلم آخرین حضور جدی او در عرصه دنیای اکشن است.

جکی چان تهیه‌کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و هنرپیشگی این فیلم را برعهده داشته و مثل همیشه بسیاری از صحنه‌های اکشن و خطرناک این فیلم را خودش بدون حضور بدلکار ایفا کرده است.


ساخت این فیلم با هزینه‌ ۵۰ میلیون دلاری هشت سال به طول انجامید و فیلمبرداری آن در کشورهای مختلفی چون فرانسه، چین، استرالیا، تایوان و لتونی انجام گرفته‌ است.

در فیلم «CZ۱۲» جکی چان نقش اصلی را ایفا می‌کند و «ژانگ لان شین»، هنرپیشه معروف چینی و «کوون سانگ وو»، هنرپیشه سرشناس کره‌ای وی را همراهی می‌کنند.


داستان فیلم درباره سر ۶ مجسمه برنزی به شکل حیوان است که بخشی از زودیاک چینی را تشکیل می‌دهند. جکی چان در این فیلم ماموریت پیدا می‌کند تا این شش سر برنزی را پیدا کند که بخشی از یک مجموعه ۱۲تایی هستند و در جریان حمله اروپایی‌ها به چین در قرن نوزدهم از این کشور خارج شده است.

ماموریت او برای پیدا کردن این مجسمه‌های برنزی در حالی انجام می‌شود که در بخش‌های مختلف جهان، کمپین‌هایی برای بازگرداندن اشیاء قدیمی به کشورهای منبع آنها در جریان است. اما نکته‌ای که در میانه فیلم بینندگان را غافلگیر می‌کند این است که جکی چان تنها برای پول به دنبال این مجسمه‌های برنزی می‌گردد، اما در ادامه دچار تحول شده و مسیر فیلم تغییر می‌کند.


بحث حضور جکی چان در ایران چند سال پیش هم ازسوی یکی از فدراسیونهای ورزشهای رزمی مطرح شده بود.