به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، " مریم باباخانیان "، آخرین بازمانده حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی، پس از دو ماه از کما خارج شد. مریم تنها مجروح این حادثه بود که به دلیل شدت جراحات از لحظه سانحه به کما فرو رفت و در حالت بیهوشی کامل همراه با دیگر همکلاسی‌هایش به اهواز منتقل شد. به دلیل شرایط دیگر مجروحان، در شب نخست انتقال به بیمارستان گلستان اهواز کسی قادر به شناسایی این دانش‌آموز نبود و روی تابلوی تخت او عنوان " مجهول الهویه " نوشته شد ولی روز بعد دیگر دانش‌آموزان با بهبود نسبی، همکلاسی خود را شناسایی کرده و به خانواده باباخانیان نیز اطلاع داده شد که فرزندشان در میان زخمیان سانحه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _ منطقه خوزستان _ مریم، از شب حادثه یعنی از ۲۹ مهرماه گذشته تا امروز در بخش ICU بیمارستان گلستان اهواز بستری بوده و در این مدت پزشکان او بارها تا آستانه ناامیدی از پیشرفت وضعیت او پیش رفتند. در دو ماه گذشته سطح هوشیاری مریم بارها در نوسان بود ولی در روزهای گذشته با پیشرفت شرایط، سطح هوشیاری او بالا رفت و سرانجام مریم چشمهایش را گشود.

او مادر و پدرش را در همان ابتدا شناسایی کرد، و با این که هنوز قدرت حرف زدن ندارد؛ به خاطر دارد که کلاس دوم دبیرستان است، با دستش نشان می‌دهد که یک خواهر و دو برادر دارد، یادش هست که در مدرسه والیبال بازی می‌کرده و وقتی از او پرسیدیم: زندگی را چه قدر دوست داری؟ با تمام توان چشم‌هایش را به هم فشار داد.

" محمدرضا باباخانیان " پدر مریم، امروز پس از انتقال دخترش از بخش ICU به اتاق ایزوله گفت: " خدا را شکر می‌کنیم و این همه لطف و عنایتی که خداوند به ما داشت حتما از دعای خیر مردم کشور بوده که با دلسوزی برای مریم دعا می‌کردند و در این مدت همراه با ناراحتی ما ناراحت شدند و امروز با خوشحالی ما خوشحال هستند.

از همان اول به برگشتن مریم امیدوار بودیم و برای برگشت او دعای خیر مردم را نزد خداوند واسطه کردم و از خدا خواستم که به خاطر دعای مردم هم که شده مریم را دوباره برگرداند.

با حساب دو دو تا چهار تا امکان برگشت مریم به زندگی نبود ولی وقتی امید به خدا و دعای خیر باشد حتما نتیجه می‌گیریم.

وقتی دخترم به دنیا آمد، اسم او را از قرآن و سوره مریم انتخاب کردم و برای برگشتن دوباره او هم سوره مریم را واسطه رحمت خدا قرار دادم و در این مدت هر شب سوره مریم را خواندم. آن‌جا که می‌گوید: " ای یحیی! کتاب را با نیروی تمام بردار… "

در این مدت همه نهایت محبت و همدردی را با ما داشتند و رییس بیمارستان و تیم پزشکی و پرستاری بیمارستان گلستان با ما با نهایت لطف برخورد کردند. “

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، که در این مدت هر روز بر بستر مریم باباخانیان حاضر شده‌ است، نیز به خبرنگار ایسنای خوزستان، گفت: " زمانی که حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان اتفاق افتاد حسب وظیفه و به این دلیل که این سانحه در استان ما رخ داده بود، به مریم و دیگر مجروحان سر زدیم و شاهد بودم که کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان بسیار زحمت کشیدند. همگی شاهد بودیم که دانش‌آموزان آسیب‌دیده چه شرایطی داشتند و کادر بیمارستان گلستان برای بهبود انان تلاش بسیاری کردند.

فردای روز حادثه نیز مقام معظم رهبری در پیامی برای مجروحان این سانحه از خداوند تقاضای سلامتی کردند و بنابراین ما نیز در سرکشی و عیادت از این عزیزان احساس وظیفه مضاعف کردیم. به لطف خداوند، بچه‌ها به سلامتی به شهرشان برگشتند و مریم تنها عضو این کاروان است که از ابتدای سانحه تا به امروز که دو ماه گذشته است، در بیمارستان گلستان اهواز بستری بوده است.

به لطف خدا، مریم در این مدت مسیری سخت را رو به بهبودی پشت سر گذاشت که از این بابت از خداوند سپاسگذاریم. از همه مومنانی که در این مدت هر جا که بودند مریم را دعا کردند نیز صمیمانه سپاسگذاریم. همچنین از تیم پزشکی و مجموعه پرستاری و دیگر خدمت‌گذاران بیمارستان گلستان، مدیریت بیمارستان و همچنین رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز تشکر می‌کنیم که در این مدت مساله درمان و وضعیت مریم باباخانیان به مساله ای عادی تبدیل نشد. این روند در درمان مریم بسیار مهم و موثر بود و این مساله، بحثهر روز مجموعه بود.

مریم به برکت دعاهای مردم، مسیر بهبود را به خوبی طی می‌کند و امروز بعد از حدود ۶۰ روز از بخش ICU خارج شده و امیدواریم که به یاری خدا به خانه برگردد و مراحل تکمیلی درمان را در خانه باشد.

در هر مرحله‌ای که حس کردیم وضعیت مریم یک گام رو به جلو پیش رفته است، همزمان که خوشحال بودیم به هیچ وجه راضی نبودیم از دعا برای او کم گذاشته شود و آرزو داریم که مریم با سلامت کامل به زندگی و مرکز آموزشی‌اش برگردد.

همچنین از رسانه‌ها، خبرگزاری ایسنای خوزستان و صدا و سیمای مرکز خوزستان تشکر می‌کنیم که با اطلاع‌رسانی وضعیت سانحه‌دیدگان این کاروان موجب شدند دعاهای مردم پیوسته برای بهبود دانش‌اموزان مجروح ادامه داشته باشد. "

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، اتوبوس کاروان دانشآموزی راهیان نور که اواخر مهرماه گذشته به مناطق عملیاتی جبهههای خوزستان سفر کرده بودند، در راه بازگشت از خوزستان به چهار محال و بختیاری در محور ایذه واژگون شد که در این سانحه ۲۶ مسافر این اتوبوس کشته و سایرین زخمی شدند. اکنون آخرین مجروح این سانحه از کما خارج شده و پس از بهبود شرایط به بروجن منتقل خواهد شد.