به گزارش افکارنیوزبه نقل از شبکه خبر، رئیس اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار گفت: کمبود قابل توجهی در زمینه محصولات خشکبار برای شب یلدا وجود ندارد، و با توجه به تقارن ماه صفر با شب یلدا، استقبال نسبت به سال‌ های گذشته کمتر خواهد بود.

علیرضا ارزانی با اشاره به افزایش قیمت خشکبار از ابتدای امسال تصریح کرد: نمی‌ توان منکر افزایش قیمت‌ ها شد و از آنجا که بیشتر محصولات ما صادراتی است، قیمت محصولات آجیل و خشکبار در مقایسه با قیمت های پارسال، ۵۰ درصد افزایش داشته‌ است.

وی با اشاره به آجیل ویژه شب یلدا افزود: عمده محصولات مورد استفاده برای شب یلدا آجیل شیرین است که برخلاف آجیل شور نوروز و دیگر اعیاد از کشمش، اناب، انجیر، پسته، برگه زرد آلو، توت خشک و بادام به شکل خام استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور تصریح کرد: آجیل هم به تبعیت از همه اقلام، افزایش قیمت داشته است؛ اما قرار به افزایش دوباره قیمت‌ها برای شب یلدا نیست، بلکه تصمیم به کاهش ۱۰ درصدی قیمت‌ها به صورت ویژه برای این شب گرفته ایم.

ارزانی گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل شیرین ویژه شب یلدا، ۲۵ هزار تومان است که در مقایسه با قیمت های پارسال، ۷۰۰۰ تومان گران‌تر شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تصریح کرد: از آنجا که افزایش قیمت از ابتدای امسال زیاد صورت گرفته بود، همین کاهش ۱۰ درصدی در قیمت با استقبال بسیار خوبی از جانب مردم مواجه شد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها با نزدیک شدن به شب یلدا گفت: تیم‌ های بازرسی در سطح کشور تشدید شده و با هرگونه گران فروشی قطعا برخورد خواهد شد.

ارزانی افزود: متاسفانه واحدهای صنفی غیر مجاز فروش خشکبار در این ایام بسیار زیاد می شود؛ بساط های غیر مجاز فروش و تغییر کاربردی بعضی مغازه ها در این ایام، یکی از مشکلات هر ساله است که امسال با تشکیل تیم های ویژه بازرسی، با هرگونه تخلف در این زمینه ها برخورد می کنیم.