عباس ترابیان در گفتگو با مهر، ضمن بیان این مطلب در خصوص گمانهزنی رسانهها برای انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان مسئول کمیته روابط بین الملل و شخصی که مسئولیت گفتگو و مذاکره با مربیان واجد شرایط هدایت تیم ملی را برعهده دارد، هیچ مخالفتی با اینکه رسانهها فعال باشند و با جدیت موضوع گزینش سرمربی تیم ملی را دنبال کنند، ندارم.

وی در ادامه افزود: ما هم دوست داریم تنور مطبوعات که همیشه به فوتبال ایران رونق داده‌اند، داغ باشد و حتی اگر عملکرد ما را به نقد بکشند درصدد جبران کاستی‌های خود برمی آییم اما اینکه گمانه زنی‌ها و طرح اسامی مختلف باعثشود در اصل موضوع که همان انتخاب سرمربی تیم ملی است، خللی وارد آید، شایسته نیست.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر از لس آنجلس آمریکا با یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان تماس گرفته و عنوان کرده‌اند، مردم ایران خارجی‌ها را دوست نداشته و برخوردی قهرآمیز با آنها دارند. آنها حتی مدعی شده‌اند، ایران در شرایط فعلی وضعیت مناسبی ندارد و اوضاع ورزش این کشور به گونه‌ای است که یک مربی خارجی نمی تواند در آنجا به فعالیت بپردازد.

ترابیان خاطر نشان کرد: من در پاسخ به اظهارات این مربی عنوان کردم، شما هنوز با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد امضا نکرده‌اید که بخواهید واکنش نشان دهید. قطعا اگر کار ما به امضای قرارداد بیانجامد، شما را قبل از امضای قرارداد به ایران خواهیم آورد و اگر احساس کردید امنیت کشور ما آنطوری که مدنظر دارید، نیست از امضای قرارداد خودداری کنید. من به این مربی تاکید کردم، مردم ایران، میهمان‌نواز و با فرهنگ هستند و در کمال آرامش و امنیت زندگی می کنند.

وی در ادامه افزود: من حتی به این مربی تاکید کردم شما در کشور انگلستان و شهر لندن که آنجا را انتهای تمدن و فرهنگ می دانید، از ساعت هفت شب به بعد در برخی خیابان‌ها نمی توانید، تردد کنید اما در ایران چنین مشکلاتی دیده نمی شود و این حرف‌هایی که در مورد کشور ما مطرح می شود، تبلیغات منفی است.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: دلیلی ندارد رسانه‌ها گزینه‌های هدایت تیم ملی را حتی اگر به درستی گمانه زنی کرده باشند، بیان کرده و در بوق کنند تا در نهایت منجر به این شود که کار ما عقب بیافتد. رسانه‌ها اگر علاقمند هستند ما کار را اصولی پیش برده و جلو برویم، قدری سعه صدر به خرج داده و از گمانه‌زنی‌هایی که فقط روی ذهنیت خودشان است، خودداری کنند و اجازه دهند، کارها اصولی پیش برود.

وی افزود: ما الان به شرایطی رسیده‌ایم که با سه مربی که مدنظر داریم قرارداد رد و بدل کرده‌ایم و این مربیان در حال بررسی این قراردادها با وکلای خود هستند. من یک قرارداد پیشرفته و مبتنی بر تمام مسائل حقوقی تنظیم کرده‌ام، قراردادی که بند بند آن را با بهره گیری از تجربیات چندین و چند ساله‌ام تنظیم کرده و برای این مربیان فرستاده‌ام.

ترابیان خاطرنشان کرد: این مربیان در حال بررسی قراردادها هستند و هر کدام جداگانه با ما تماس می گیرند و سئوال می کنند تا برای امضای قرارداد به جمع بندی نهایی برسند. در نهایت ما با هرکدام از این گزینه‌ها که برای هدایت تیم ملی به توافق رسیدیم، قرارداد خواهیم بست.

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: با ورود گزینه مورد نظر برای هدایت تیم ملی به ایران، با او قرارداد امضا خواهیم کرد. ما اینجا زمان کشی نداریم تا این مربی مانند کلمنته دست از پا درازتر از ایران به کشورش بازنگردد.

وی در خصوص زمان امضای قرارداد با مربی تیم ملی گفت: نمی شود برای این کار زمان تعیین کرد. ما کار خود را کرده‌ایم و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. جواب از آن ور باید بیاید و باید بگوید سئوالی ندارم و توافق کامل است و قرارداد امضا خواهم کرد.

ترابیان در خاتمه تصریح کرد: گزینه هدایت تیم ملی یک مربی خوب است که قطعا با او قراردادی کمتر از سه سال امضا نخواهیم کرد.