فریبکاری ژوزه برای فرار از مالیات!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، جلسه‌ها و چانه‌زنی‌های فراوانی محمد رویانیان با مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس به نتیجه نرسید و در نهایت ژوزه از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرد.

این در حالی است که در مورد مبلغ قرارداد ژوزه اخبار متناقض زیادی مطرح می‌شود. محمود خوردبین یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس مدعی شده بود قرارداد ژوزه با پرسپولیس ۸ میلیارد تومان است اما محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه با تکذیب این حرف گفت مگر عقل ندارم که با ۸ میلیارد تومان ژوزه را استخدام کنم؟ با این پول مورینیو را به پرسپولیس می‌آوردم. البته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نگفت که میزان قرارداد ژوزه چقدر است.

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه مبلغ قرارداد ژوزه با پرسپولیس چقدر است، گفت: مبلغ قرارداد سرمربی پرتغالی پرسپولیس با این باشگاه ۴۸۰ میلیون تومان است. این مبلغ قراردادی است که باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کرده است و به جز این قرارداد قرارداد دیگری مورد قبول نیست. اگر باشگاه پرسپولیس و ژوزه قراردادی به جز آنچه به فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال حرفه‌ای ارائه کرده‌ باشند مرتکب تخلف شده‌اند.

وی در مورد اینکه اما ژوزه از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرده است، گفت: در متن قراردادی که ژوزه امضا کرده صراحتا بیان شده که هیچ قراردادی به جز قرارداد ارائه شده به سازمان لیگ و فدراسیون اعتبار ندارد. اگر مترجم یا مدیر برنامه مربی پرتغالی پرسپولیس این متن را برای سرمربی تیم ترجمه نکرده‌اند و ژوزه آن را امضا کرده و از آن بی‌خبر بوده می‌تواند از مدیر برنامه یا مترجمش شکایت کند زیرا آنها مرتکب تخلف شده‌اند که چنین مطلب مهمی را به او نگفته‌اند.

علیپور تصریح کرد: ژوزه فقط می‌تواند ۴۸۰ میلیون تومانی که با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد را بگیرد نه بیشتر، فدراسیون فوتبال ایران نیز یکی از اعضای رسمی فیفاست و اساسنامه این فدراسیون مورد تایید فیفا قرار گرفته است بنابراین تمام قوانین و آیین‌نامه‌های داخلی فدراسیون فوتبال ایران مورد تایید فیفا است.

علیپور ادامه داد: اگر ژوزه دو قرارداد با باشگاه پرسپولیس داشته باشد در آن صورت سازمان لیگ از ژوزه شکایت می‌کند و این مربی ابتدا باید در کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ حاضر شود و در مورد اینکه چرا دو قرارداد دارد توضیح بدهد. این امر تخلف آشکار از مقرارت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. بنابراین اگر قانع نشویم از ژوزه به کمیته انضباطی فیفا هم شکایت می‌کنیم تا او در این مورد توضیح بدهد که چگونه دو قرارداد با یک باشگاه امضا کرده است. این مسئله را حتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اطلاع خواهیم داد.

علیپور با ارائه مستنداتی به فارس عنوان کرد که شماره قرارداد مانوئل ژوزه جسوس سیلوا با باشگاه پرسپولیس «PL۹۱/۹۲ / ۱۰۰۵۷۵۱»، مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیون تومان، تاریخ شروع قرارداد ۲۰/۰۴ / ۱۳۹۱، تاریخ ثبت در فدراسیون فوتبال ۰۴/۰۵ / ۱۳۹۱ است.

به گزارش فارس، اگر مانوئل ژوزه واقعا دو قرارداد با دو مبلغ متفاوت با باشگاه پرسپولیس داشته باشد در آنصورت میتوان گفت که این مربی قصد فریب فدراسیون فوتبال و فرار از پرداخت مالیات دستمزد را داشته است.