"صراط" - شايد براي آنهايي كه هر هفته پاي برنامه جنجالي و در عين حال دوستداشتني نود و عادل فردوسيپور پرحاشيه مينشينند، سوال باشد كه هزينه تبليغات در اين برنامه براي اسپانسر جوايز چقدر آب ميخورد؟!

عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری برنامه نود که تقریبا هر هفته میلیون‌ها نفر از ایرانیان را پای تلویزیون می‌نشاند تا با زبان منطق و حتی بعضا بی‌منطق خود به تحلیل فوتبال ایران بپردازد، در عین اینکه در عمل نشان داده است در این امر موفق ظاهر شده است، ظاهرا در بحثاستفاده بهینه از این برنامه و اقتصادی کردن آن نیز به شدت موفق عمل کرده است!

به گزارش صراط نیوز، وی که در سال‌های ابتدایی اجرای برنامه نود خیلی به فکر بهره‌برداری مالی نبود و تلاش خود را بر ارتقای سطح کیفی برنامه خود نهاد، در این چند ساله برای نیل به این هدف نیز اقدامات مفیدی نموده است. وی در این خصوص با برنامه‌ریزی موفق برای تبلیغات موثر در این برنامه با راه‌اندازی مسابقه پیامک خود توانست نه تنها به تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه خود کمک کند، که به نسبتِ مسابقه پیامک و اهمیت برنامه خود بر قیمت تبلیغات نیز بیافزاید!

این مسابقه پیامک که بعضی اوقات به دلیل نتایج خود توانسته روند فوتبال کشور را نیز دستخوش تغییرات نماید، به ابتکار شخص فردوسی‌پور صورت گرفته و جز اولین مسابقات پیامکی است که در صداو سیما کلید خورده است!

ظاهرا مسابقه پیامکی نود رکورد بیشترین شرکت کننده در دنیا را نیز از آن خود کرده است.
به همین منظور برای اینکه این مسابقه پیامک بتواند جوایز نفیسی به برندگان خود اهدا کند تا با استقبال بیشتر مخاطبان روبرو شود، به جذب اسپانسر انحصاری در هر برنامه روی آورده که حداقل قیمت هر جایزه را نیز تهیه کننده برنامه مشخص می‌کند! روندی که پس از نود در بسیاری از برنامه‌هایی که از مسابقه پیامک استفاده می‌کنند پیش گرفته شده است.

حامی مالی این برنامه برای حضور در برنامه‌های عادی باید قیمتی فی‌مابین ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت نماید. شاید در نگاه اول این عدد برای تبلیغ در صداوسیما عددی کلان به نظر نرسد، اما اگر قرار باشد برای این عدد تنها عادل فردوسی‌پور ۳بار اسم اسپانسر را در طول برنامه از زبان خود خارج سازد و برای حدود ۶۰۰هزار تا ۱میلیون نفر نیز در جواب پیامک آنها پیامک تایید به نام اسپانسر ارسال نماید، این عدد بسیار کلان خواهد بود! این در حالی است که ارسال پیامک توسط صداوسیما به مخاطبان هزینه خاصی برای این سازمان در برندارد.

جالب اينجاست كه هزينه اسپانسرينگ در اين برنامه به نسبت اهميت برنامه نيز تغيير كرده و به عنوان مثال در برنامههايي كه از پيش مشخص است جزء برنامههاي پربيننده نود خواهد بود، اين هزينه بعضا تا دو برابر نيز افزايش پيدا ميكند! اين در حالي است كه صداوسيما نيز در طول هر برنامه نود حداقل ۳ نوبت نيز تبليغاتي چند دقيقهاي پخش ميكند كه هزينه اين آگهيها جز آگهيهاي درجه يك، يعني گرانترين نوع تبليغات در صداوسيما است.