به گزارش افکارنیوزبه نقل از جام جم آنلاین، با این توصیف، مروری بر درآمد پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال خالی از لطف نیست، با این توضیح که در این جدول ده نفره ذکری از درآمدهای غیرفوتبالی و تبلیغاتی بازیکنان(که بیش از درآمدهای ذیل برآورد می‌شود) به میان نیامده است.

۱ - لیونل مسی

تعجبی ندارد که لیونل مسی، نابغه ریز جثه آرژانتینی در صدر جدول ثروتمندترین بازیکنان فوتبال دنیا قرار داشته باشد چون این بازیکن چپ پا و گلزن، طی سال‌های اخیر جای هیچ حرف و حدیثی را برای این که به همگان ثابت شود بهترین بازیکن دنیاست بر جا نگذاشته است.

مسی ۲۵ ساله با رقم درآمدی سالانه ۲۷.۵ میلیون پوند، پردرآمدترین بازیکن جهان فوتبال محسوب می‌شود. این رقم شامل تمام حقوق و دستمزد و پاداش‌های این بازیکن آرژانتینی باشگاه بارسلونا می‌شود.

۲ دیوید بکام

برخلاف لیونل مسی که براساس توانایی‌ها و آمادگی بی‌نظیرش پردرآمدترین بازیکن فوتبال دنیاست، دیوید بکام، بازیکن پا به سن گذاشته انگلیسی به اقتضای شهرت ویژه و ابعاد حاشیه‌ای، بالاترین درآمد دنیای فوتبالیست‌ها را(بعد از مسی) به خود اختصاص داده است.

بکام که سال‌ها با حضور در فوتبال نه‌چندان مطرح ایالات متحده آمریکا، پول پارو کرده طی یک سال گذشته هم ۶۲.۲ میلیون پوند به جیب زده است. البته این رقم، شامل درآمدهای تبلیغاتی شومن معروف و سی و شش ساله انگلیسی نمی‌شود.

۳ کریستیانو رونالدو

اما رونالدو ستاره سرشناس پرتغالی هر کاری می‌کند نه در جدول بهترین‌ها، به لیونل مسی می‌رسد و نه در جدول پردرآمدتر‌ها به او و حتی دیوید بکام، با این حال رونالدو به لطف گل‌های واقعا پرشمارش در رئال مادرید با کسب درآمد هنگفت سالانه ۴۲.۳ میلیون پوندی خود در رده سوم پردرآمدترین بازیکنان جهان قرار گرفته است.

۴ ساموئل اتوئو

با وجود آن که سال‌ها از دوران اوج ساموئل اتوئو و بازی‌های درخشان این مهاجم کامرونی در بارسلونا می‌گذرد ولی همچنان این مهاجم باهوش و قوی جثه، به بازی ادامه می‌دهد و اتفاقا درآمدی باورنکردنی هم کسب می‌کند.

اتوئو با کسب درآمد سالانه ۹۱.۴ میلیون پوندی از باشگاه آنژی ماخاچ قلعه روسیه، درآمدی کلان از ثروت هنگفت مالک ثروتمند آن به دست آورده و در مکان چهارم پردرآمدترین بازیکنان سال دنیا قرار گرفته است.

۵ وین رونی

وین رونی، ستاره فیزیکی و نه‌چندان زیبای منچستریونایتد، دومین انگلیسی در بین پنج بازیکن پردرآمدتر فوتبال دنیا محسوب می‌شود.

رونی که در منچستریونایتد به خوبی درخشیده و جایگزین مناسبی برای رونالدو کوچ کرده محسوب شده است طی یک سال ۷۱.۲ میلیون پوند به جیب زده است.

۶ سرخیو آخرو

پس از جنگ مالویناس که سال ۱۹۸۲ بین آرژانتین و انگلیس رخ داد، رقابت این دو کشور در صحنه‌های مختلف و بیش از هر عرصه‌ای در فوتبال سر و شکلی بسیار جدی به خود گرفته است، طوری که اکنون در بین شش بازیکن پردرآمد فوتبال دنیا، دو انگلیسی در کنار دو آرژانتینی دیده می‌شوند چراکه سرخیو آخرو مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی که نقش بارزی در قهرمانی فصل گذشته تیمش در لیگ برتر گذشته جزیره ایفا کرده بود با درآمدی معادل ۵۱.۷ میلیون پوند در رده ششم بازیکنان پردرآمد فوتبال جهان قرار گرفته است.

۷ یحیی توره

به لطف ثروت کلان مالکان عرب تیم منچسترسیتی، یحیی توره، هافبک این باشگاه نیز صاحب درآمدی نجومی شده و با کسب یک میلیون پوند کمتر نسبت به آخرو(مبلغ سالانه ۴۱.۷ میلیون پوند) در رده هفتم پردرآمدترین بازیکنان جهان فوتبال قرار گرفته است.

۸ فرناندو تورس

فرناندو تورس مهاجم اسپانیایی چلسی بازیکن محبوبی در دنیای فوتبال به شمار می‌رود، آنقدر محبوب که دارای درآمدی حتی بالاتر از هموطنان شاخص‌تر خود مثل ژاوی، اینیستا، فابرگاس، ویا و… است. تورس درآمدی معادل ۳۱.۹ میلیون پوند در سال کسب کرده است.

۹ کاکا

با وجود آن که کاکا ستاره برزیلی فوتبال دنیا هنوز فاصله بسیار زیادی با روزهای دوران اوج خود در میلان دارد ولی هنوز این بازیکن که با عقد قراردادی سنگین و تاریخی به رئال‌مادرید پیوسته است با کسب درآمد سالانه‌ای معادل ۲۱.۹ میلیون پوند(یعنی یک میلیون پوند کمتر از تورس)، در بین ده بازیکن پردرآمد فوتبال دنیا قرار دارد.

۱۰ فیلیپ لام

آخرین بازیکن در جمع پردرآمدترین بازیکنان دنیا فیلیپ لام، کاپیتان ریز نقش و تکنیکی آلمان است.

این بازیکن کهنه‌کار بایرن مونیخ با وجود آن که تیمش نتوانست صاحب جامی در آلمان یا اروپا شود ولی با کسب درآمدی معادل ۱۱.۹میلیون پوند(یعنی دقیقا یک میلیون پوند کمتر از کاکای برزیلی)، در رده دهم پردرآمدترین بازیکنان جهان فوتبال قرار می‌گیرد و از این حیثبسیاری از ستاره‌های دنیای فوتبال را پشت‌سر خود بگذارد!

پردرآمدهای سال‌گذشته

در رده‌بندی سال گذشته بازیکنان ثروتمند جهان هم که توسط فیفا مورد تائید رسمی قرار گرفت، لیونل مسی با صد میلیون یورو درآمد سالانه به عنوان ثروتمندترین بازیکن جهان معرفی شد و رونالدو با ۹۰ میلیون یورو در رتبه دوم ایستاد. ‌

نکته جالب این که هشت بازیکن اسپانیایی در این فهرست ۲۰ تایی حضور داشتند و لالیگا همچنان بیشترین پول فوتبال جهان را در خزانه خود جابه‌جا کرد. ‌ آندرس اینیستا با درآمدی بالغ بر ۶۵ میلیون یورو، در رتبه سوم و سسک فابرگاس با ۵۵ میلیون یورو در رتبه چهارم قرار گرفت.

وین رونی نیز با ۵۵ میلیون یورو، اما مالیات بر ارزش افزوده بیشتر در رتبه پنجم قرار گرفت، نیمار برزیلی، بازیکن سانتوس با ۵۰ میلیون یورو رتبه ششم را به خود اختصاص داد، داوید ویا با ۴۵ میلیون یورو هفتم شد. ‌

ژاوي با ۴۵، تورس با ۴۲، اتوئو با ۴۲، آخرو با ۴۰، اشنايدر با ۴۰، روبن با ۴۰، تهوز با ۴۰، ريبري با ۳۸.۵، پيكه با ۳۸.۵، ويديچ با ۳۷، بوسكتس با ۳۵.۵، آلوز با ۳۵.۵ و آلونسو با ۳۵.۵ ميليون يورو درآمد سالانه، رتبههاي هشتم تا بيستم آن جدول را به خود اختصاص داده بودند.