به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سرهنگ ایرج محمد خانی به اهمیت و حساسیت فضای مجازی از دیدگاه مقام عظمای رهبری اشاره کرد و افزود: به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع در عصر حاضر ایشان فرمان تشکیل شورای عالی اشراف بر فضای مجازی را صادر و در فرازی از فرمایشات ایشان آمده است " اگر امور رهبری اجازه می داد، خودم مسئولیت این شورا را بر عهده می گرفتم. "

وی همچنین با بیان اینکه شبکه های اجتماعی بویژه فیس بوک در صدر تهدیدات اینترنتی بوده و از مصادیق بارز جنگ نرم دشمن است، خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: تحت تاثیر جاذبه های کاذب این شبکه ها قرار نگرفته و سعی کنند پلیس خود بوده و با رعایت توصیه های سایبری از آسیب ها و چالش های اینگونه شبکه ها ایمن باشند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان گفت: کسانی که با نادیده گرفتن امنیت، به فضای مجازی و رایانه اعتماد پیدا می کنند، ندانسته مورد سوء استفاده بزهکاران اینترنتی قرار گرفته و از لحاظ مادی و معنوی مشکلات غمبار و تلخی را برای خودشان رقم زدند.

برملا شدن هویت سارق در تصادف خسارتی شهرستان شفت

فرمانده انتظامی شفت گفت: دقت و تیز بینی پلیس در بررسی تصادف خسارتی موجب شناسایی سارق خودرو در این شهرستان شد.

سرهنگ فرداد فکوری افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی این شهرستان در بررسی تصادف خسارتی یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی پژو پی به تناقض گویی راننده پراید برده و در استعلام متوجه شدند که خودروی فوق از شهر رشت سرقت شده است.

وی بیان داشت: اکیپ های عملیاتی این شهرستان بلافاصله راننده پراید را دستگیر و در سیر تحقیقات خود مطلع شدند که این خودرو چهار روز قبل از شهرستان رشت به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شفت یادآورشد: کارآگاهان آگاهی این شهرستان هم اینک مشغول بررسی این پرونده هستند.

دستگیری سارقان سیم برق در شهرستان رودبار

فرمانده انتظامی رودبار از دستگیری سارقان سیم برق و کشف مقادیری سیم برق و ابزار سرقت دراین شهرستان خبر داد. سرهنگ پاسدار سید رسول صمدی افزود: با وقوع یک فقره سرقت سیم برق در بخش رستم آباد این شهرستان، اکیپ های عملیاتی دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهارداشت: اکیپ عملیاتی کلانتری ۱۶ بخش رستم آباد در راستای بررسی این موضوع به سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری پیکان مشکوک و پس از متوقف کردن این خودرو مقداری سیم برق سرقتی و ابزار آلات قطع سیم برق کشف و دو سرنشین این خودرو را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی رودبار گفت: متهمان دستگیر شده سابقه دار و از سارقان حرفه ای بوده و در ادامه تحقیقات پلیس به چندین فقره سرقت دیگر نیز اعتراف می کنند.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

اعزام مشمولان فوق دیپلم و بالاتر

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان تاریخ اعزام مشمولان فوق دیپلم و بالاتر را روز شنبه دوم دی ماه سال جاری ساعت هفت صبح به نشانی رشت، بلوار خلیج فارس - جنب منابع طبیعی استان اعلام کرد.

چنانچه مشمولان فوق در ساعت و زمان معین برای اعزام به خدمت سربازی حضور نیابند مرتکب اضافه خدمت خواهند شد