رویارویی قهرمان و حاجی برابر ۱۶۰۰ تماشاگر

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مرحله یک‌هشتم نهایی بیست و ششمین دوره رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور طی روزهای پایانی هفته جاری با برگزاری ۷ مسابقه پیگیری می‌شود که در پایان این دیدارها حداقل ۳ تیم لیگ برتری با این جام وداع خواهند کرد. در مطلب زیر اشاره‌ای گذرا به این دیدارها داریم:

شهرداری یاسوج - ذوب‌آهن اصفهان
تیم دسته اولی شهر یاسوج که با برتری ۴ بر یک مقابل مس کرمان یکی از شگفتی‌های مرحله نخست جام حذفی را رقم زد، پنجشنبه بار دیگر در خانه میزبان تیمی لیگ برتری است. یاسوجی‌ها که در سال‌های پیش هم لقب شگفتی‌ساز جام حذفی را به خود اختصاص داده بودند، در صورت برتری برابر ذوب‌آهن، با حذف دو لیگ برتری بار دیگر این عنوان را از آن خود می‌کنند، هرچند ذوب‌آهن هم که چند روز پیش در چارچوب همین رقابت‌ها نخستین پیروزی‌اش از زمان حضور فرهاد کاظمی در این تیم را بدست آورد، برنامه خاصی برای این جام دارد و به راحتی در یاسوج تسلیم نخواهد شد.

ابومسلم مشهد - صبای قم
نماینده پرحاشیه مشهد هم دیگر تیم دسته اولی بود که موفق به حذف تیمی از لیگ برتر در مرحله قبلی این جام شد، مسابقه‌ای که حواشی بسیاری داشتند و پیکانی‌ها اعتقاد داشتند ابومسلم با تکیه بر مسائل ناجوانمردانه و منسوخ شده در فوتبال، در آن بازی پیروز شده است. روز پنجشنبه ابومسلم میزبان صبا یکی از نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی است، تیمی که با هدایت صمد مرفاوی می‌خواهد ناکامی‌اش در لیگ را در جام حذفی جبران کند، هرچند موفقیت در مشهد برابر ابومسلم کار آسانی نخواهد بود.

مس رفسنجان - سپاهان اصفهان
با توجه به انصراف برق شیراز، مس سرچشمه به جمع ۱۶ تیم پایانی جام حذفی صعود کرد تا تنها نماینده باقیمانده از استان کرمان در جدول این رقابتها باشد. آنها که در قرعه‌کشی تعیین میزبانی هم خوش شانس بودند، امیدوارند خوش‌شانسی‌ها آنها در جریان بازی با قهرمانی سه دوره گذشته لیگ هم ادامه داشته باشد، تا نام خود را در فهرست شگفتی‌سازان جام حذفی ثبت کنند.

البته سپاهان که در بازی قبلی فولاد را در دیداری انتقامی شکست داد، تنها با هدف برد و صعود به مرحله بعد به رفسنجان می‌رود. شاگردان کرانچار که یکی از مدعیان قهرمانی در این جام هستند، برای اینکه همانند دوره گذشته، وداع زودهنگامی با جام قهرمانی نداشته باشند، نباید در این بازی دچار اشتباه شوند و برای کسب موفقیت در زمین حریف از تمام توانشان استفاده کنند.

صنعت نفت آبادان - راه‌آهن تهران
برتری پرگل در تهران برابر نیروی زمینی به نوعی عقده گشایی آبادانی‌ها و جشن کسب نخستین پیروزی با هدایت " کاسیمیرو " بود. آنها در سایه آن برد، فردا با انگیزه بیشتری از راه‌آهن میزبانی می‌کنند و به چیزی جز برد برابر حریف تهرانی فکر نمی‌کنند. البته رقیب آنها تیمی است که سرمربی آن تبحر خاصی در موفقیت در جام حذفی دارد. راه‌آهن برای اینکه نبرد در آبادان اولین و آخرین بازی‌اش در جام حذفی باشد، مطمئنا روز دشواری را در آبادان و هواداران متعصب صنعت پیش رو دارد.

فجرسپاسی شیراز - سایپا شمال
شاگردان شیرازی محمود یاوری هم نخستین بازی خود در جام حذفی را روز پنجشنبه با سایپا برگزار می‌کنند. فجری‌ها که این روزها مهره‌های کلیدی خود را از دست داده‌اند، با تغییر چهره برابر تیمی به میدان می‌آیند که هدایت آن برعهده نادر دست‌نشان است. باید دید در این بازی فجر با نفرات جوان‌تر خود موفق خواهد بود و یا سایپا شمال می‌تواند با حذف یکی از شگفتی‌سازان لیگ امسال، در جدول این مسابقات پیش روی کند.

داماش گیلان - تراکتورسازی تبریز
این بازی دومین نبرد لیگ‌برتری‌ها در جام حذفی است که پایان آن با وداع تلخ یک لیگ برتری دیگر از این جام همراه می‌شود. داماش که در مرحله پیش برابر پارسه برد پرگلی را کسب کرده، در خانه به مصاف یکی از آسیایی‌های لیگ می‌رود.

این تیم که در هفته‌های اخیر با هدایت درخشان نتایج خوبی را بدست آورده، در این بازی به دنبال پیروزی است تا به هدف سرمربی خود که قهرمانی در جام حذفی است، نزدیک‌تر شود. در این بین اما تراکتورسازی هم به فکر رسیدن به چنین موفقیت بزرگی است و برای زمینگیر نشدن در زمین مصنوعی عضدی، باید تلاش مضاعفی را از خود به نمایش بگذارد. البته با توجه به جدول مسابقات، برنده این بازی راه همواری را برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر جام پیش رو خواهد داشت.

گهر دورود - استقلال تهران
نخستین بازی مهم فوتبال در لرستان، مسابقه حساسی است که زمینه‌ساز حذف یک لیگ برتری دیگر از جام حذفی می‌شود؛ دیداری که برای برگزار شدن در شهر دورود حاشیه‌های زیادی داشته و خواهد داشت زیرا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته باید این بازی در ورزشگاه ۱۶۰۰ نفری دورود برگزار شود.

استقلال مدافع عنوان قهرمانی که در مرحله گذشته با ۴ گل سایپا را در هم کوبید، با بیان بهانه‌های از جمله استاندارد نبودن ورزشگاه، احتمال نبود امنیت، نداشتن فرودگاه و هتل به برگزاری این بازی در دورود اعتراض دارند. حتی قلعه‌نویی هم اعلام کرده است: " برگزاری دیدار در ورزشگاهی که نماینده سازمان لیگ ۱۶ ایراد از آن گرفته عقلانی نیست. "

البته در کنار این مسائل بیرونی، رویارویی محمد مایلی‌کهن با امیر قلعه‌نویی در این بازی حساسیت خاصی دارد. همچنین بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال، هرچند او یکی از غایبان این بازی است، روحیه استقلالی‌ها بیشتر کرده تا با دست خالی از لرستان به تهران باز نگردند.

در سوی دیگر میدان گهری‌ها برای کسب نخستین پیروزی زیر نظر مایلی‌کهن بی‌تاب بوده و بسیار امیدوارند این موفقیت بزرگ را در بازی روز جمعه کسب کنند و با صعود به جمع ۸ تیم پایانی جام حذفی، شگفتی بزرگی را رقم بزنند.

برنامه‌ دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - ۳۰/۰۹ / ۹۱
* شهرداری یاسوج - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه تختی یاسوج
* ابومسلم مشهد - صبای قم، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* مس رفسنجان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه تختی رفسنجان
* صنعت نفت آبادان - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۴، ورزشگاه تختی آبادان
* فجرسپاسی شیراز - سایپا شمال، ساعت ۱۴، ورزشگاه دستغیب شیراز
* داماش گیلان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۴، ورزشگاه عضدی رشت

جمعه - ۰۱/۱۰ / ۹۱
* گهر دورود - استقلال تهران، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه دورود

سه‌شنبه - ۱۹/۱۰ / ۹۱
* نفت تهران - برنده بازی پرسپولیس با ملوان بندرانزلی(ساعت و محل برگزاری این بازی متعاقبا اعلام میشود)