ایران مهمترین تامین‌کننده امنیت منطقه

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سردار احمدوحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جدید‌ترین رزمایش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آب‌های جنوبی کشور گفت: هر رزمایشی برای بالا بردن آمادگی‌ها و همچنین تست سلاح‌های جدید و تمرین تاکتیک‌های نو است. از آنجا که مهمترین تامین کننده امنیت منطقه، جمهوری اسلامی ایران است این رزمایش‌ها به منظور تقویت آمادگی برای تامین هرچه بهتر امنیت صورت می‌گیرد.

وی درباره تبلیغات مغرضانه برخی از کشورها درباره اهداف این رزمایش افزود: هدف ما هدف روشنی است و جمهوری اسلامی ایران نیز توانمندی و قدرت بالایی در اختیار دارد که به طور حتم موجب نگرانی طرف‌های بیگانه شده است.

وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات سردار فدوی در خصوص راه‌اندازی خط تولید پهپاد «اسکن ایگل» در داخل کشور گفت: ما پهباد‌های مختلفی را در داخل کشور داریم که به مراتب پیشرفته‌تر از این پهپاد هستند و خط تولید آنها نیز در داخل کشور در حال فعالیت است.

سردار وحیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره استقرار موشک‌های پاتریوت در مناطق مرزی ترکیه و سوریه از سوی ناتو گفت: ما فکر می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه در منطقه به هیچ عنوان موجه نیست و حضور آنها در منطقه تنها سبب ایجاد ناامنی در کشور می‌شود.

وحیدی درباره جدیدترین دستاوردهای دفاعی کشور گفت: ما روز فضا را در پیش داریم که به طور حتم در این روز دستاوردهای مختلفی را در عرصه فضایی کشور رونمایی خواهیم کرد.