آخرین آمار میزان طلاق و ازدواج امسال

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، احمد فشمی در نشست خبری که به مناسبت روز ثبت احوال صبح چهارشنبه برگزار شد افزود: در حال حاضر عملیات آرشیو الکترونیکی ۱۲۰ میلیون سند هویتی در دست اقدام است که تا کنون ۸۰ درصد اسناد نیز تصویربرداری و اسکن شدند و تا پایان سال نیز این آرشیو تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از ۵۰ نوع اطلاعات جمعیتی را در اختیار برنامه ریزان کشور قرار می‌دهد که در این رابطه ۸۰ دستگاه به این پایگاه در ارتباط هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران از افزایش دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۵ دفتر در تهران فعال است که قصد داریم تا پایان سال تعداد این دفاتر را به ۷۵ دفتر برسانیم.

به گفته فشمی تا پایان آبان ماه جمعیت استان تهران ۱۲ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۱۲ نفر بوده است که تعداد ۱۲۱ هزار و ۴۲۱ واقعه تولد نیز طی ۸ ماه سال جاری رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در هر ساعت ۲۱ نوزاد در استان متولد شده‌اند گفت: تعداد متولدین در هر شبانه روز ۴۹۴ نفر بوده است که از تعداد کل نوزادان ۶۲ هزار و ۷۸۲ واقعه مربوط به تولد پسران و ۵۸ هزار و ۶۳۹ واقعه نیز مربوط دختران بوده است یعنی در مقابل تولد هر ۱۰۷ ولادت ۱۰۰ دختر به ثبت رسیده است به طوری که طی این مدت ۱.۵ درصد رشد موالید داشته‌ایم.

فشمی به آمار مربوط به فوت نیز اشاره کرد و گفت: طی ۷ ماه اول سال ۳۳۳ هزار و ۳۲ واقعه فوت داشته‌ایم که در مقابل فوت ۱۳۵ مرد ۱۰۰ زن فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۳۵ نفر در تهران فوت کرده‌اند گفت: ‌آمار فوتی‌ها در هر ساعت ۶ نفر اعلام شده است و همچنین ۱۹ هزار و ۶۴ واقعه فوت مربوط به مردان و ۱۴ هزار و ۲۶۷ واقعه نیز مربوط به زنان بوده است به طوری که آمار فوتی‌های این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در خصوص آمار ازدواج نیز گفت: طی مدت جاری ۷۱ هزار و ۷ واقعه ازدواج صورت گرفته به طوری که در هر شبانه روز ۲۸۷ واقعه و در هر ساعت نیز ۱۲ واقعه ازدواج در استان تهران ثبت شده است.

به گفته فشمی بیشترین ازدواج ثبت شده در فاصله سنی ۲۰ تا ۲۴ سال برای زنان و ۲۵ تا ۲۷ سال برای مردان بوده است و همچنین سن ازدواج۲۹ سال و برای زنان نیز ۲۵ سال ثبت شده که این نشان دهنده افزایش سن ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی تاکید کرد: ‌ طی هشت ماه اول سال جاری آمار ازدواج ۱.۷ درصد نسبت به سال گشته کاهش داشته است.

مدیر ثبت احوال استان تهران با اشاره به اینکه آمار طلاق نسبت به سال قبل در استان تهران ۶ درصد افزایش داشته است، گفت: طی هشت ماه سال جاری ۲۲ هزار و ۱۲۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده که ۲۰ هزار و ۸۹۷ واقعه مربوط به طلاق در یک تا دو سال اول زندگی مشترک بوده است.

به گفته وی ۳۰ تا ۳۴ سال سن طلاق برای مردان و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز بیتشسرنی طلاق‌هایی بوده که برای زنان رخ داده است و در مجموع میانگین سنی طلاق در مردان ۳۶ سال و زنان ۳۲ سال اعلام شده است.

فشمی در مورد فراوانی نام‌های کودکان در هشت ماه اول سال جاری نیز گفت: طی این مدت نام‌های امیرعلی، محمدطاها، امیرحسین، ابوالفضل، علی، امیرعباس، محمد مهدی، محمد، حسین، طاها، امیرمهدی، امیرمحمد، محمد حسین، ماهان و پارسا ۱۵ نام اول پسران بوده است.

به گفته وی نام‌های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، ریحانه، هستی، سارینا، رها، باران، ستایش، النا، ثنا، زینب، یسنا، هلیا و الینا نیز ۱۵ نام اول دختران بوده است.

فشمی در مورد تغییر نام خانوادگی نیز گفت: طی این مدت در مجموع ۹ هزار و ۱۶ مورد تغییر نام خانوادگی داشته‌ایم که ۵۶ مورد با اجازه همسر و ۱۲۰ مورد نیز با اجازه خانواده و همچنین ۶ هزار و ۶۵۵ مورد نیز حذف پسوند محل و حرفه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در مرد تغییر نام نیز گفت: نام‌‌هایی که تبدیل احسن شوند به راحتی در ادارات ثبت احوال تغییر می‌کنند اما برخی از اسامی را باید فقط از طریق دادگاه‌ها تغییر دهند و همچنین براساس اطلاعیه جدید سازمان ثبت احوال هر فردی با هر نامی می تواند نام خود را به محمد و فاطمه در ادارات سازمان ثبت احوال تغییر دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ثبت ولادت و فوت به صورت آنلاین در ثبت احوال انجام می‌شود و تا پایان سال نیز ثبت ازدواج و طلاق به همین صورت انجام خواهد شد.

فشمی در مورد ثبت دلایل طلاق نیز گفت: این کار باید از طریق دفاتر ثبت اسناد انجام و به ما ارایه شود.

در این نشست از سند آرشیو الکترونیکی مقام معظم رهبری نیز رونمایی شد.