به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، علی محرر - رییس سازمان چای بخشی از مطالبات چایکاران را سهم دولت و بخش دیگر را سهم کارخانه‌های چای اعلام کرد و گفت: از حدود ۲۲ میلیارد تومان مطالبات چایکاران حدود دو میلیارد تومان سهم بخش دولتی و حدود ۲۰ میلیارد تومان آن سهم کارخانه‌های چای است.

این درحالیست که چایکاران که دسترنج خود را به صورت تضمینی به سازمان چای تحویل داده‌اند، این سازمان را مسوول پرداخت مطالباتشان می‌دانند.

در این باره نعمت یاورزاده - رییس سندیکای کارخانجات چای - تصریح کرد: " خریدار کلیه برگ‌های سبز چای از باغات شمال، سازمان چای بوده و هیچ یک از کارخانه‌ها مشارکتی در خرید آن نداشته‌اند، برخی این مسائل را مطرح می‌کنند تا با فرافکنی مسوولیت پرداخت مطالبات چایکاران را به گردن کارخانه‌ها بیندازند ".

به گفته ایرج هوسمی - رییس اتحادیه چایکاران شمال - " همه چایکاران برگ سبز چای خود را به سازمان چای فروخته‌اند و هیچ کارخانه‌ای در خریداری این محصول از چایکاران نقشی نداشته است ".

اما رییس سازمان چای در پاسخ به این ابهامات به خبرنگار ایسنا گفت "امسال این سازمان تمامی برگهای سبز را از چایکاران خریده اما از آنجا آن را به صورت نسیه به کارخانههای چای تحویل داد، باید صاحبان کارخانههای تحویل گیرنده برگ سبز چای، بهای این محصول را بپردازند".