به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، متن این تذکرات که توسط جواد جهانگیرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد به شرح زیر است:

*رسول خضری، نماینده پیرانشهر و سردشت به رییس‌جمهور: توضیح علت عدم ابزار همدردی با خانواده حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد پیرانشهر.

* ایرانپور، نماینده مبارکه به وزیر نیرو: تسریع در تبدیل پوز سیار برق مبارکه به پوز دائم،

به وزیر راه و شهرسازی: توزیع علت عدم اجرای تصمیمات اتخاذی آن وزارتخانه توسط مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان.

* ایرانپور و صرامی فروشانی، نمایندگان مبارکه و خمینی‌شهر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: جلوگیری از به کارگیری مجدد بازنشستگان در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی.

* یحیی‌زاده، تابش، جوکار، عبدالله‌زاده و زارع‌زاده، نمایندگان استان یزد، ‌ حادثه تلخ جان باختن تعداد ۸ نفر از معدن‌کاران سخت‌ کوش یکی از معادن زغال‌سنگ طبس را تسلیت گفته و از مسوولان انتظار دارند که با بررسی هر چه سریعتر علت وقوع حادثه مشخص کرده و عوامل آن را شناسایی کنند و در این امر نظارت کامل و مستمر داشته باشند.

* جهانگیرزاده همچنین حین قرائت تذکرات کتبی نمایندگان گفت: مجلس و هیات رییسه مجلس نیز حادثه رخ داده در معدنی در طبس را تسلیت می‌گویند.

* ایرانپور و منصوری، نمایندگان مبارکه و لنجان به وزیر نیرو: تسریع در اجرای تفاهم‌نامه‌ مرتبط با اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان.

* شوهانی، نماینده ایلام، ‌ شیروان و مهران به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت عدم ارائه تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی استان ایلام،

به وزیر بهداشت: تسریع در تامین پزشکان زن متخصص سونوگرافی در استان ایلام.

* بشیری و فتاحی، نمایندگان پاکدشت و شهر بابک به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت حقوق سال جاری و معوقه سال گذشته معلمان حق التدریس.

* موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان به رییس جمهور: لزوم صدور پیام تسلیت به حادثه‌دیدگان حوادثپیرانشهر و دشتستان،

به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در اجرای عملیات زیربنایی طرح مسکن مهر فولادشهر فلاورجان، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اقدام لازم جهت جلوگیری از افزایش قیمت اقلام اساسی، ‌

به وزیر کار: تسریع در حل مشکلات معلولان به ویژه در موضوعات بیکاری و افزایش مستمری.

* علیپور، نماینده قائمشهر به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت سرانه مدارس شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار و نیز تسریع در بازسازی و نوسازی مدارس شهرستان‌های این منطقه.

* عیسی‌زاده، نماینده میاندوآب و شاهین‌دژ به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت ممانعت دامداران در استفاده از منابع طبیعی شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب، همچنین تسریع در آبرسانی به دشت میاندوآب.

*سادات ابراهیمی، نماینده شوشتر به وزیر کشور: تسریع در ایجاد بخش میانه آب و ارتقای تقسیمات کشوری روستاهای سردارآباد، اندیشه، علم‌الهدی و نورمحمدی.

* ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزاری جهاد کشاورزی و صنعت، ‌ معدن و تجارت: پیش‌بینی منابع ریالی و ارزی بخش تولید در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور،

به وزیر ورزش و جوانان: تسریع در تصویب اجرای سند جامع ورزشی کشور،

به وزیر بهداشت: تسریع در اجرای طرح‌های احداثبیمارستان در لاهیجان و سیاهکل،

به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در اجرای تقاطع غیرهم‌ سطح میدان گیل کمربندی لاهیجان، ‌

به وزیر کشور: تسریع در حل مشکلات ساحل‌نشینان حاشیه دریای لاهیجان،

به وزیر نفت: تسریع در حل مشکلات گازرسانی به واحدهای صنعتی، کشاورزی، معدنی و تجاری و ارائه تخفیفات اعمال شده در بخش پتروشیمی به واحدهای میانی و بین‌ مجتمعی،

به وزیر کشور: توضیح علت عدم تخصیص اعتبارات شوراها و کمیته‌های برنامه‌ریزی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، ‌

به وزیر علوم: پیگیری اجرای مصوبه سفر اول هیات وزیران در ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه در لاهیجان.

* نعمتی، نماینده اسدآباد به وزیر ورزش و امور جوانان: علت حذف تیم ملی فوتبال در مرحله اول مسابقات غرب آسیا.

* جلیلیان، حسینی، محبی، منوچهری، حیدری‌طیب، رزم و وحید احمدی، نمایندگان اسلام‌آباد غرب، دالاهو، ‌ قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب، سنقر، پاوه، اورامانات، کرمانشاه، کنگاور، صحنه و هرسین، به وزیر راه و شهرسازی: اعتراض شدید به تعطیلی پروژه راه‌آهن اسلام‌آباد - خسروی - قصرشیرین.

* افضلی‌فرد، نماینده اردبیل به وزیر آموزش و پرورش: علت بی‌توجهی به جایگاه نظارتی نمایندگان و تعلل در سامان‌یابی در آموزش و پرورش استان به دلیل تاخیر طولانی در معرفی مدیران شایسته و توانمند.

* بزرگواری، نماینده کهگیلویه به وزیر راه و شهرسازی: عدم اجرایی شدن تعهدات و مصوبات سفرهای وزیر راه و شهرسازی به استان.

* منوچهری، نماینده اورامانات، جوانرود و پاوه به وزیر ورزش و جوانان: استفاده از مدیران ناکارآمد و عدم نظارت به درآمدهای حاصل از مکان‌های ورزشی.

* طاهری و عیسی امامی، نمایندگان گرگان و آق‌قلا به وزیر نفت: جلوگیری از صادرات کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان به خارج از کشور.

* حسن‌پور، نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر راه و شهرسازی: عدم توجه به افزایش قیمت ملک و اجاره بهاء و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها.

* برومند داشقاپو، نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اصلاح مدیریت ناکارآمد سازمان بازنشستگی.

* رجبی، نماینده مینودشت به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در عملیات آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی.

* سالک، نماینده اصفهان به رییس‌جمهور: صدور دستور به معاونت نظارت راهبردی برای اجرایی کردن تبصره ماده ۱۸۱ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه.

* کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نفوذ جریان انحراف در وزارت ارشاد در عزل و نصب‌ها.

* نقوی حسینی، علی‌نعمت چهاردولی و جعفرزاده نمایندگان ورامین، ‌ ملایر و رشت به وزیر نیرو: علت تحمیل هزینه‌های خرید تیر برق، کابل، تابلو و ترانس متقاضیان خرید امتیاز برق.

* قادری، هاشمی‌، ذوالانوار، دستغیب و محمدصادقی جمعی از نمایندگان استان فارس به وزیر صنعت، معدن و تجارت: دقت در واگذاری در مدیریت لاستیک دنا.

* قاضی‌پور و جهانگیرزاده، نمایندگان ارومیه به رییس‌جمهور: ضرورت موافقت معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری با ترک تشریفات مناقصه آزادراه ارومیه - تبریز و نیز تسریع در جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرکارشناسی نمک دریاچه ارومیه و طبق مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست، به وزاری کشور، امور خارجه و امور اقتصادی ودارایی: تسریع در حل مشکلات گمرک و بازارچه پیرانشهر،

به وزیر صنعت: لزوم تدبیر جدی در ممانعت از افزایش بی‌رویه قیمت نگهداری سیب و سایر میوه‌جات در سردخانه‌های آذربایجان غربی با توجه به مشکلات جدی قشر محروم و مظلوم کشاورز.

* عزیزی، نماینده شازند به وزیر نفت: تامین گاز مورد نیاز سوخت نیروگاه برق شازند.

* هاشم‌زهی، نماینده نهبندان و سربیشه به وزیر بهداشت: بی‌توجهی به مشکلات عدیده مردم به واسطه نداشتن متخصص و به ویژه جراح زنان و عدم برخورد با غیبت طولانی متخصصین معرفی شده.

* هاشمی، نماینده میناب، ‌ جاسک و بشاگرد به وزیر راه: تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه روستایی و بهسازی روستاها، به وزرای راه و نیرو: علت عدم توجه به وضعیت نابسامان بافت داخلی مراکز دهستان.

* ناصری و نیازآذری، نمایندگان بابل به وزیر نفت: تسریع درگازرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان بابل با دریافت وام از محل بند ۴ قانون بودجه سال ۹۱.

* چهاردولی، نماینده ملایر به وزیر بهداشت: عدم وجود درمانگاه شبانه‌روزی در شهرستان ملایر.

* قاضیپور وجهانگیرزاده، نمایندگان ارومیه به وزیر نیرو: تسریع در انتقال آب از رودخانههای مرزی به دریاچه ارومیه.