افکار

فلافل هم دیده‌ایم و هم مزه آن را چشیده‌ایم و کمتر کسی است که اسم فلافل را نشنیده باشد، اما فروش کیلویی آن هم برای خود نوبری است. …

به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، وقتی برای تهیه خبر، دفتر محل کارم را که در ساختمان نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی قرار دارد ترک می‌کنم و به خیابان‌های اطراف می‌روم با صحنه جالبی روبه‌رو می‌شوم.

تا به حال اسم فلافل را شنیده‌اید؟ فلافل نوعی ماده غذایی و از خوردنی‌های معروف عرب‌ها است که در کشور ما ایران هم بسیار رایج است و کمتر کسی است که اسم آن را نشنیده یا مزه‌اش را نچشیده باشد. جنس خوب آن را هم از مخلوط نخود، پیاز خرد شده، سیر خرد شده، جعفری خرد شده، زیره سبز، دانه گشنیز، بیکینگ پودر، نمک و فلفل قرمز و کمی روغن به دست می‌آورند.

اما اینجا در کربلا برخلاف شهرهای ایران که فلافل را به صورت قرص شده آماده کرده و در قالب ساندویچ همراه خیار و گوجه و یا سالاد کاهو به مشتریان عرضه می‌کنند، بیشتر به صورت خام و کیلویی به فروش می‌رسانند که این در نوع خود جالب است.

وقتی با یکی از فروشندگان این ماده غذایی یعنی فلافل صحبت میکنم، هرچه میپرسم آن را از چه درست کردهاند، تنها میگوید از نخود که یک شب خیس خورده است و به بقیه محتوای آن اشارهای نمیکند؛ حالا واقعا از نخود است یا مواد دیگری هم در آن یافت میشود، نمی دانم. تصاویر زیر را ببینید!!

کد خبر: 175342