دستگیری گدای میلیونر در کیش

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سرگرد سعید رأفت با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام تعدادی از شهروندان مبنی بر تکدیگری توسط فردی با لباس مندرس در سطح شهر و مراکز تجاری، عوامل نامحسوس کلانتری مرکزی وارد عمل شدند و ساعاتی بعد این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رأفت با بیان اینکه فرد دستگیرشده ۵۶ سال سن داشت و چهار روز از ورودش به جزیره می‌گذشت، گفت: وی تحت این عنوان که به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج قصد عزیمت به یکی از شهرهای زیارتی عراق به منظور زیارت و شفا را دارد، از احساس همشهریان سوءاستفاده کرده و مبالغ قابل توجهی از آنان دریافت کرده بود.

رییس کلانتری مرکزی کیش با بیان اینکه متهم در هنگام دستگیری از سلامت کامل جسمی برخوردار بود و چند میلیون نیز پول نقد، از این راه بدست آورده بود، گفت: پس از دستگیری متهم پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و اقدامات قانونی درباره وی صورت گرفت.

رییس کلانتری ۱۱ کیش در ادامه با تشریح آسیب‌های تکدیگری گفت: تکدیگری در لغت یعنی گدایی کردن و دریوزگی و پدیده زشتی است که زمینه ساز انواع آلودگی‌ها ناهنجاری‌های اجتماعی است و از آن طریق می‌تواند امنیت و هویت جامعه را تهدید کند.

وی افزود: تکدیگری شیوه‌ای است که از طریق آن برخی اشخاص در جامعه از اشخاص دیگر که هیچ وظیفه و مسئولیتی در قبال تأمین معاش آنان ندارند، پول طلب می‌کنند.