به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، یکی از کارشناسان پلیس فتا با بیان مطلب فوق گفت: اخیراً افرادی با استفاده از سامانه ارسال پیامک انبوه، پیامی را به صورت ناقص به هموطنان ارسال نموده و با اعلام اینکه شما برنده شده‌اید هموطنان را تشویق به پیگیری دریافت جایزه می‌کند و ضمن افزایش حس کنجکاوی و اشتیاق مخاطبین ایجاد به بر‌قراری ارتباط کرده و با استفاده از روش های مختلف روانشناسانه اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

در یکی از این روش‌ها فرد کلاهبردار مخاطب خود را به محل عابر بانک کشانده و با ترفند های گفتاری از طریق خود قربانی پول به حساب کلاهبردار واریز می‌گردد.

در روش دیگر طی مکالمه تلفنی مشخصات کارت و حساب عابر بانک قربانی از قبیل شماره کارت و رمز اول و دوم را با شگردهای گفتاری و سوء استفاده از صداقت و سادگی افراد گرفته و بلافاصله از طریق خدمات اینترنتی بانک‌ها نسبت به انتقال وجوه اقدام می‌کنند.

کارشناس پلیس فتا افزود: از کاربران درخواست می‌شود پیامک‌های مشکوک و ناشناخته که احتمال کلاهبرداری دارند جواب ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که برای دریافت وجه از طریق عابر بانک فقط کافی است تا شماره کارت خود را در اختیار واریز کننده قراردهند و از ارائه سایر اطلاعات حساب خودداری کنند.

کارشناس پلیس فتا از کلیه کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش تماس با ما گزارش کنند.