به گزارش افکارنیوزبه نقل از العالم، حسین جواد اظهار داشت: کشورهای اروپایی خواهان حفظ منافع خود در بحرین هستند و نمی خواهند رژیم بحرین را به علت نقض آشکار حقوق بشر محکوم کنند.

جواد در عین حال تصریح کرد: هیئت پارلمانی اروپا که برای اطلاع از وضعیت حقوق بشر در بحرین به این کشور سفر کرده است، از اوضاع حقوق بشر در بحرین به شدت نگران است، اما به هرحال کشورهای اروپایی خواهان حفظ منافع خود در بحرین هستند و نمی خواهند در این زمینه رودرروی رژیم بایستند.

وی افزود: رژیم بحرین برای خانم " مارگاریت " از اعضای این هیئت اروپایی ویزای ورود به منامه صادر نکرد، زیرا وی در نشست سه هفته پیش در بروکسل با اعضای مرکز حقوق بشر بحرین و سازمان اروپایی - بحرینی حقوق بشر، مواضع تندی در قبال رژیم آل خلیفه اتخاذ کرده بود.

حسین جواد تصریح کرد: هیئت پارلمانی اروپا در سفر خود به بحرین که تا روز جمعه آینده ادامه خواهد داشت، با فعالان حقوق بشر در زندان ها، خانواده های قربانیان و اعضای سازمان های حقوقی، دیدار خواهد کرد.

وی در ادامه، محدود کردن آزادی های قانونی و بازداشت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز را از موارد نقض حقوق بشر در بحرین برشمرد و گفت: این اقدامات موجب شده رژیم بحرین از سوی همه سازمان های حقوقی بین المللی محکوم شود و برخی کشورهای غربی نیز ورود تعدادی از مسئولان بحرینی را به کشور خود ممنوع کرده اند.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگریها همچنان با آمدن به خیابانها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید میکنند.